کد خبر: ۳۲۷۹۱
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

تدوین لایحه حفاظت از حریم خصوصی گامی موثر در جهت هدایت کاربران به سکو‌های داخلی

در گذشته بسیاری از کاربران به دلیل عدم اعتماد به پلتفرم‌ها از سکوی داخلی استفاده نمی‌کردند، بنابراین با تصویب این لایحه شاید بتوان بخشی از کاربران را به استفاده از سکو‌های داخلی سوق داد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از مباحثی که در زمان نصب اپ و پیام‌رسان‌ها و یا هر نوع برنامه کاربردی در گوشی موبایل حائز اهمیت است حفظ داده و اطلاعات کاربردی و حریم خصوصی کاربران است؛ چرا که از این طریق می‌توان اعتماد کاربران را به خود جلب کرد.

متاسفانه برخی از پیام‌ها رسان این امر مهم را نقض کرده و اطلاعات کاربران را سرقت می‌کنند برهمین اساس عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین لایحه‌ای در این خصوص به منظور حفظ داده‌های کاربران خبر داده و گفته است که این لایحه در حال آماده‌شدن است و در آن تدابیری برای حفاظت از حریم خصوصی افراد در پلتفرم‌های داخلی پیش‌بینی شده است.

گفتنی است در گذشته بسیاری از کاربران به دلیل عدم اعتماد به پلتفرم‌ها از سکوی داخلی استفاده نمی‌کردند، بنابراین با تصویب این لایحه شاید بتوان بخشی از کاربران را به استفاده از سکو‌های داخلی سوق داد.

زارع‌پور درباره حضور مردم در پیام‌رسان‌های داخلی و جلب اعتماد آن‌ها گفته است که تمام تلاش ما طی چند ماه گذشته این بود که بتوانیم سکو‌های داخلی را تقویت کنیم و قابلیت‌ها و امکانات جدید به آن‌ها اضافه کنیم تا بتوانند در قالب پیام‌رسان و شبکه اجتماعی، با نمونه‌های خارجی رقابت و مردم را به سمت خودشان جلب کنند و بتوانند مسئله و نیاز مردم را حل کنند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی