کد خبر: ۳۲۸۱۸
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۷

تامین نیازمندی‌های فناوری اطلاعات پارس جنوبی توسط شرکت‌های دانش بنیان

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: بیش از نیمی از نیازمندی‌های فناوری اطلاعات پارس جنوبی توسط شرکت‌های دانش بنیان تامین می شود

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، محمد خوانساری، رییس سازمان فناری اطلاعات ایران با حضور در آیین افتتاحیه «چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی»، اقدامات انجام گرفته در مجموعه پارس جنوبی که در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی صورت گرفته است را الگویی برای کل کشور دانست و تامین بیش از نیمی از نیازمندی‌های فناوری اطلاعات پارس جنوبی توسط شرکت‌های توانمند دانش بنیان را نشانه عزم جدی مسئولان این منطقه به منظور رونق، رشد و بهره وری تولید داخلی بیان کرد.

وی با بیان اینکه فناوری مبتنی بر داده موضوع ویژه ای است که در این حوزه مورد غفلت قرارگرفته، افزود: روزانه حجم بالایی از داده ها در پالایشگاه ها، مراکز استحصال گاز، سکوها و سایر مراکز تولید می شوند که می توانند در تصمیم گیری ها خرد و کلان اداره‌های عملیات و برنامه ریزی مجموعه ها مورد استفاده قرار گیرند. داده ها به واسطه حسگرهای صنعتی در نقاط مختلف پالایشگاه به میزان بسیار زیادی تولید می‌شوند بنابراین جمع آوری این داده‌ها و استفاده از آنها بسیار مهم و تاثیرگذار است.

خوانساری با یادآوری این که بازار پیش رو مبتنی بر هوش مصنوعی، داده کاوی و پردازش داده است، گفت: در حال حاضر، سرمایه گذاری عظیمی حدود ۱۵۰ میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شده است. بنابراین برای داده هایی که این سرمایه گذاری آن را تولید می کند، نیازمند زیرساخت هستیم. بخشی از این زیرساخت اقتصادی است که به کمک بخش خصوصی می توان آن را فراهم کرد و سایر بخش های آن نیازمند حمایت دولت است. ضرورت ایجاب می کند در این منطقه امکان سنجی و برنامه ریزی لازم برای راه اندازی یک مرکز داده انجام شود تا در آینده از داده‌هایی که در این منطقه تولید می شود، توسط شرکت های دانش بنیان برای منطقه ارزش افزوده ایجاد کند.

معاون وزیر ارتباطات با ارایه آماری از شرکت های دارای پروانه امنیتی در استان بوشهر گفت: در حال حاضر حداقل هشت شرکت وجود دارند که دارای پروانه امنیتی از سازمان فناوری اطلاعات ایران هستند که در سه حوزه نصب و پشتیبانی محصولات افتا، امن سازی و مقاوم سازی سامانه ها و زیرساخت های سرویس ها و پیاده سازی امنیت فیزیکی محیط پیرامونی فعالیت می کنند و این شرکت ها، می توانند مجریان برخی نیازمندی‌های منطقه اقتصادی پارس باشند.

در ادامه محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات نشستی با حضور بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برگزار کرد که در آن توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، موانع و چالش‌های موجود در این حوزه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و به پرسش‌های آنها در این زمینه پاسخ داد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی