کد خبر: ۳۲۸۶۰
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

اسامی 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه جذب دانشجوی بین‌الملل اعلام شد

رئیس سازمان امور دانشجویان اسامی 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه جذب دانشجوی بین‌الملل را اعلام کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان در دومین روز از اجلاس روسای دانشگاه‌ها گفت: جذب بین المللی دانشجو از اولویت‌های وزیر علوم است و تمام دانشگاه‌های کشور باید به این حوزه وارد شوند.

وی افزود: کل پولی که در حوزه دانشگاه‌های کشور است حدود یک میلیارد دلار است، سازمان برنامه و بودجه معتقد است یک میلیارد دلار هم باید به اقتصاد آموزش عالی اضافه کنیم که از طریق جذب دانشجوی بین الملل ممکن است.

داداش‌پور گفت: از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰ روندی برای جذب دانشجوی بین الملل شروع شده و تنوع جذب عموما متمرکز بر عراق و افغانستان است، ۳۳ هزار دانشجوی افغانستانی و ۵۶ هزار دانشجوی عراقی داریم که نشان می‌دهد ما در تنوع جذب موفق نبودیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه های دولتی ۲۴ درصد از جذب دانشجوی بین الملل را در اختیار دارند که رقم پایینی است، البته در حال ایجاد نظم در سیستم جذب دانشجوی بین المللی هستیم.

داداش پور گفت: دانشگاه قم، فردوسی مشهد، ارومیه، اصفهان، مازندران، کردستان، تبریز،شهیدچمران اهواز، حکیم سبزواری و یزد ۱۰ دانشگاه برتر کشور در جذب بین المللی هستند.

وی ادامه داد: اگر آمار کشور ترکیه را در این حوزه ببینیم شاهد روند تحولی هستیم، ترکیه ۱۵ هزار جذب دانشجوی بین المللی در حوزه بورس دارد؛ کشور روسیه نیز روند خوبی در این حوزه دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: ما چند اقدام تحولی انجام دادیم.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی