کد خبر: ۳۲۹۲۱
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

جدیدترین نسل ساعت هوشمند Citizen با تکنولوژی جدید ناسا معرفی شد

جدیدترین نسل ساعت‌ هوشمند Citizen که اخیرا در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شده است، به برنامه‌ای مجهز شده که می‌تواند خستگی را کاهش دهد. این محصول که توسط استودیوی IBM Watson ساخته شده‌، از تکنولوژی ناسا پشتیبانی و عملکرد روزانه‌ افراد را بررسی و کنترل می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، این برنامه YouQ نام دارد؛ یعنی علاوه بر نظارت بر خواب و سلامت کاربران، خستگی را کاهش داده و می‌تواند در مواقع نیاز، توصیه‌های پزشکی ارائه دهد.

در حال حاضر، دو مدل از ساعت هوشمند Citizen رونمایی شده که شامل ساعت CZ Smart Sport و CZ Smart Casual است. اگر به نام هر یک از این ساعت‌ها نیز توجه کنید، متوجه فرق و کارایی آنها خواهید شد.

مدل CZ Smart Casual به یک قاب 41 میلی‌متری از جنس فولاد ضد زنگ مجهز شده است. کاربران می‌توانند به دلخواه از بند چرمی یا بند سیلیکونی استفاده کنند؛ بند سیلیکونی حالت اسپرت‌تری به ساعت می‌بخشد.

مدل CZ Smart Sport نیز به قاب بزرگتر 44 میلی‌متری مجهز شده که در رنگ‌های نقره‌ای/مشکی، نقره‌ای/آبی یا طلایی/مشکی ارائه می‌شود. دور صفحه نمایش 1.28 اینچی آن یک قاب برجسته قرار گرفته و کاربران می‌توانند از بند سیلیکونی آن لذت ببرند.

جدیدترین نسل ساعت هوشمند Citizen با تکنولوژی جدید ناسا معرفی شد

ساعت CZ Smart Sport (مدل سمت راست) و CZ Smart Casual (مدل سمت چپ)

اگر بخواهیم سایر ویژگی‌های اصلی این دو مدل را ذکر کنیم، می‌توان به صفحه‌نمایش 1.28 اینچی AMOLED آن با رزولوشن 416 در 416 پیکسل اشاره کرد. شرکت کوالکام وظیفه ساخت پردازنده این دو مدل را برعهده دارد. در نتیجه، پردازنده از نوع اسنپدارگون Wear 4100 خواهد بود. علاوه بر آن، ساعت به 1 گیگابایت رم، 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، بلندگو و میکروفون و NFC مجهز شده است. با شارژ سریع این محصول، انتظار داریم شاهد دوام باتری تا یک روز باشیم. آنطور که شرکت سازنده گفته، این ساعت‌ها تنها به 40 دقیقه زمان نیاز دارند تا فول‌شارژ شوند.

در هر دو مدل نیز سنسور ضربان قلب با اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون Sp02 وجود دارد. شرکت Citizen سعی کرد در این محصول از نرم‌افزار WearOS 3 گوگل بهره ببرد. با این اقدام، دو ساعت CZ Smart Sport و CZ Smart Casual می‌توانند از سامسونگ گلکسی واچ 5، گلکسی واچ 5 پرو و گوگل پیکسل واچ پیشی بگیرند.

بنظر می‌رسد که مدل CZ Smart Casual قیمتی معادل با 350 دلار داشته باشد؛ این در حالی است که قیمت پایه CZ Smart Sport نیز 375 دلار خواهد بود. البته قیمت محصول به رنگ و نوع بند آن بستگی داشته و می‌تواند متغیر باشد. یعنی احتمالا تا 435 دلار هم افزایش یابد. هر دوی این مدل‌ها از مارس 2023 وارد بازار ایالات متحده خواهند شد.

منبع/ آ‌ی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی