کد خبر: ۳۲۹۳۷
|
۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰

فیس بوک و یوتیوب محتوای مشوق خشونت را در برزیل حذف کردند

متا (شرکت مادر فیس بوک) و یوتیوب (متعلق به گوگل) اعلام کردند محتوایی که حمله معترضان ضد دموکراسی به ساختمان های دولتی برزیل را تشویق یا پشتیبانی می کند را از پلتفرم هایشان حذف کرده اند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، این درحالی است که هزاران نفر از حامیان ژائیر بولسونارو رییس جمهور قبلی برزیل پنجره های کاخ ریاست جمهوری این کشور را شسکته اند و آسیب هایی به بخش هایی کنگره وارد و همچنین اتاق های دادگاه عالی این کشور را غارت کردند.

سخنگوی متا در این باره گفت: پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ما این کشور را به طور موقت یک مکان با ریسک بالا در نظر گرفتیم و محتوایی که مردم را به مسلح شدن و اشغال کنگره، کاخ ریاست جمهوری و دیگر ساختمان های فدرال سوق می داد، حذف کردیم.

او در این باره افزود: ما این اقدام را به عنوان یک رویداد ناقض قوانین قلمداد کردیم. به عبارت دیگر ما محتوایی که هر یک از این اقدامات را پشتیبانی یا تشویق کند، حذف می کنیم. ما به طور فعال وضعیت را در برزیل رصد می کنیم و همچنان به حذف محتوای ناقض قوانین ادامه می دهیم.

این درحالی است که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برزیل در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، لوییز ایناسیو لولا دا سیوا به عنوان رییس جمهور جدید این کشور از یکم ژانویه ۲۰۲۳ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد.

ژائیر بولسونارو شکست در انتخابات را قبول نکرد و برخی از حامیان وی نیز ادعا کردند نتیجه انتخابات جعلی است. حامیان وی نیز در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها مانند توئیتر، تیک تاک، تلگرام، یوتیوب و فیس بوک برای اعتراضات برنامه ریزی کردند.

سخنگوی یوتیوب نیز اعلام کرد این پلتفرم از نزدیک وضعیت برزیل را رصد می کند. البته در برزیل به پلتفرم های اجتماعی دستور داده شده تا کاربران متهم به حمایت از شورش را مسدود کنند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی