کد خبر: ۳۳۰۲۳
|
۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

قانون مرخصی نامحدود برای کارمندان پرتلاش مایکروسافت اجرایی می‌شود

مایکروسافت از اعطای مرخصی نامحدود به کارمندان آمریکایی خود خبر داده است. این نوآوری، تعطیلات اختیاری نامگذاری شده و از روز 16 ژانویه (26 دی ماه) برای کلیه کارمندان مایکروسافت در ایالات‌متحده اجرا خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، مرخصی نامحدود بدان معناست که کارمندان در مواقع لزوم می‌توانند از مرخصی روزانه استفاده کنند و این موضوع به حداقل میزان تعیین شده در قرارداد محدود نخواهد بود. مشخصا مایکروسافت کماکان امکان 10 روز مرخصی با حقوق در هر سال، مرخصی ایام بیماری و همچنین مرخصی روزانه با دلایل مختلف را فراهم نموده است. در کنار این موضوع، قانون جدید بدان معناست که افراد تازه به خدمت گرفته شده ملزم به ذخیره روزهای مرخصی خود جهت استفاده از آنها نیستند.

تنها محدودیت موجود در این سیستم، منحصرا به وضعیت گردش کار کارمند بازمی‌گردد. چنان‌چه ایام مرخصی اضافی بر فعالیت یک کارمند خاص تاثیر منفی نداشته باشد؛ در این‌صورت هیچ‌گونه ادعایی علیه وی مطرح نخواهد شد.

مایکروسافت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “اینکه چه زمانی، چگونه و در چه مکان‌هایی به انجام وظایف کاری خود بپردازیم؛ رویکردی است که اخیرا به شدت دستخوش تغییر شده است. همان‌طور که ما متحول شده‌ایم؛ ارتقاء رویکرد شرکت در قبال مرخصی کارمندان و اجرای یک مدل انعطاف‌پذیرتر در واقع یک گام طبیعی رو به جلو قلمداد می‌شود.”

با این‌حال قابلیت مرخصی نامحدود شامل حال کارمندان ساعتی نخواهد شد. مایکروسافت اعلام کرده که قوانین فدرال و ایالتی، اعطای مرخصی نامحدود به این گروه از کارمندان را دشوار نموده است. با توجه به قوانین حاکم در سایر کشورها این موضوع برای کارمندان خارج از خاک آمریکا نیز صادق خواهد بود.

شایان به ذکر است که مایکروسافت نخستین شرکتی نیست که امکان مرخصی نامحدود را در اختیار کارمندان خود قرار داده است. این طرح پیش‌تر توسط شرکت‌هایی نظیر Salesforce، LinkedIn، Oracle، Netflix و چند کمپانی دیگر نیز به مرحله اجرا گذاشته شده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی