کد خبر: ۳۳۰۴۲
|
۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

ارتقای سهم اقتصاد دیجیتال نیازمند فرهنگ‌سازی است

توسعه اقتصاد دیجیتال به فرهنگ‌سازی، آموزش، تعیین و اصلاح قوانین و مقررات و توجه به زیرساخت‌های کلان نرم‌افزاری بستگی دارد.

مریم سوملایر

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» اقتصاد دیجیتال یکی از مباحثی است که مورد توجه قرار گرفته چرا که توسعه فناوری‌های نوین برپایه ان شکل می‌گیرد به طوری که توسعه نسل‌های جدید ارتباطات موبایلی بستر مناسبی برای توسعه فناوری‌های تحول آفرین همچون اینترنت اشیا، رایانش ابری و کلان داده‌ها و شکل گرفتن کسب و کار‌هایی اینترنتی را فراهم می‌آورد که در توسعه اقتصاد دیجیتال نقش کلیدی دارند.

براساس این گزارش اقتصاد دیجیتال را می‌توان اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال تعریف کرد که یک شبکه‌ای جهانی برای انجام تعاملات بازرگانی و فعالیت‌های اقتصادی به‌واسطه تکنولوژی‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی است. با توجه به این که بستر اصلی شکل‌گیری این اقتصاد اینترنت و ابزار‌های فناورانه است، هر پیشرفتی در دنیای فناوری و هوش مصنوعی می‌تواند زمینه‌ساز رشد بیشتر اقتصاد دیجیتال در جهان شود؛ بنابراین بهره‌گیری از تکنولوژی در اقتصاد می‌تواند بر شاخص‌های مهم اقتصاد ملی، مانند اشتغال یا تولید ناخالص داخلی تأثیر داشته باشد.

توسعه اقتصاد دیجیتال سبب کاهش هزینه‌های و افزایش بهره‌وری می‌شود و بهره‌وری نیز منجر به افزایش تولید خواهد شد. باید به این مهم توجه داشت که برای ارتقای سهم اقتصاد دیجیتال لزوما توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه فناوری‌های تحول آفرین نتیجه بخش نخواهد بود. همچنین علاوه بر فرهنگ‌سازی، آموزش، تعیین و اصلاح قوانین و مقررات، توجه به زیرساخت‌های کلان نرم‌افزاری نیز مورد نیاز است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی