کد خبر: ۳۳۱۸۷
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای درمان اضطراب در بزرگسالان معلول

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بزرگسالان مبتلا به ناتوانی‌های عصبی تاثیرگذار بر رشد ممکن است پس از استفاده از اتاق‌های حسی طراحی‌شده با فناوری واقعیت مجازی، بهبود علائم اضطراب و افسردگی را تجربه کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، اتاق‌های حسی دهه‌هاست که برای کمک به مدیریت پریشانی، بهبود رفتار و تنظیم عواطف افراد مبتلا به ناتوانی‌های عصبی مربوط به رشد مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این اتاق‌ها علی‌رغم فقدان رویکردهای یکنواخت، از طریق دستگاه‌های دیداری، شنیداری و لمسی، پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای داشته‌اند.

محققان مطالعه تازه در این مورد می گویند: «در حالی که درباره مزایای اتاق های حسی سنتی توافق نظر وجود دارد، اما الزام به ساخت فضاهای فیزیکی مسائل لجستیکی مختلفی را به وجود می آورد. این امر به طور بالقوه دسترسی طیفی از کاربران را محدود می کند، به ویژه افراد دارای معلولیت که ممکن است دسترسی محدودی به منابع مورد نیاز داشته باشند.»

بنابراین یک راه‌حل بالقوه برای این مانع یعنی دسترسی، اتاق‌های حسی مجازی است که با استفاده از فناوری واقعیت مجازی قابل دسترسی هستند. در این تحقیق جدید یک فضای حسی واقعیت مجازی به نام Everness روی 31 بزرگسال با سطوح مختلف ناتوانی در رشد آزمایش شد.

محققان گزارش دادند: «یافته‌های کمی حاکی از کاهش اضطراب و افسردگی از این طریق بود، البته این یافته ها مقدماتی هستند و با حجم نمونه کوچک محدود می شوند.»

دانیل تریسی، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: « بررسی های بیشتر در آینده، نحوه استفاده از این نوع فناوری واقعیت مجازی را در زمینه‌های بالینی بهتر مشخص خواهد کرد. اما داده های اولیه امیدوارکننده است.»

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی