کد خبر: ۳۳۱۹۸
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۶

797 محصول فناورانه به توسعه بازار بومی حوزه سلامت کمک کردند

سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان نه ‌تنها یک خواسته همگانی، بلکه یک اولویت مهم برای همه جوامع است.

به گزارش «نبض فناوری»، توسعه این حوزه کاربردی که همه جامعه مخاطب آن هستند از جمله شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها است؛ اما نگاه به حوزه سلامت نباید صرفا در بهداشت و درمان خلاصه شود بلکه با توجه به اهمیتی که سلامت در ابعاد مختلف زندگی مردم دارد باید به حوزه سلامت با دید توسعه همه جانبه آن، نگاه کنیم.

این باور عمومی وجود دارد که وضعیت سلامت جامعه و عملکرد اقتصادی کشور به هم وابسته هستند و در هم تینده‌اند. به همین دلیل غفلت از هر کدام آنها؛ به بخش دیگر آسیب وارد می‌کند. بنابراین در برنامه‌ریزی‌های مسئولان برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان باید به این حوزه کلیدی توجه ویژه‌ای صورت گیرد. البته شرکت‌های دانش‌بنیانی هم هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند و بر اساس آخرین آمار ثبت شده توسط مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در حال حاضر 478 مجموعه در حوزه دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان و 319 شرکت در عرصه تولید وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند و مورد حمایت قرار دارند.

اتصال بازار عرضه به تقاضا و معرفی 252 محصول فناورانه

اما یکی از حلقه‌های مهم و اثرگذار در این بازار؛ اتصال عرضه‌کنندگان محصولات و خدمات به متقاضیانی است که در بخش دولتی و خصوصی به این محصولات نیاز دارند. بر همین اساس کارگزاران فناوری به میدان آمدند تا این اتصال سریع‌تر و پایدارتر شکل گیرد. بازیگران بازار سلامت هم از این توانمندی استفاده و تاکنون شرکت‌ها و فعالان این حوزه؛ 252 محصول و خدمت خود را برای ورود به بازار تقاضا عرضه کرده‌اند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی