کد خبر: ۳۳۲۳۵
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۰

فروش تسلا غوغا کرد

ایلان ماسک اعلام کرد که کاهش قیمت تسلا باعث افزایش تقاضا شد و فروش ۲۰۲۳ می‌تواند به دو میلیون خودرو برسد.

به گزارش «نبض فناوری»، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا گفت که کاهش قیمت‌های شرکت تسلا باعث افزایش تقاضا برای خودروهای برقی این شرکت شده است و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه اقتصاد ضعیف باعث کاهش علاقه خریداران شود را کم اهمیت جلوه داده است.

این شرکت در اوایل روز چهارشنبه با وجود کاهش شدید سود خودرو، اندکی از اهداف وال‌استریت برای درآمد و سود سه ماهه چهارم پیشی گرفت و تلاش کرد به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد که می‌تواند برای مقابله با رکود و با تشدید رقابت در سال آینده، هزینه‌ها را کاهش دهد.

کاهش شدید قیمت‌ها در این ماه تسلا را به عنوان آغازگر جنگ قیمتی معرفی کرده است اما پیش‌بینی تسلا از افزایش ۳۷ درصدی حجم خودرو برای سال به ۱.۸ میلیون دستگاه، نسبت به سرعت سال ۲۰۲۲ کاهش داشت. با این حال، ماسک که در سال‌های اخیر اهداف فروش بلندپروازانه خود برای تسلا را از دست داده است، گفت که تحویل سال ۲۰۲۳ می‌تواند به دو میلیون خودرو برسد.

بر اساس گزارش رویترز، چشم‌انداز فروش تسلا، از آنجایی که با اقتصاد ضعیف‌تری مواجه است، تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران است. این شرکت اعلام کرد که هدف بلندمدت افزایش ۵۰ درصدی سالانه در فروش را حفظ کرده است. ماسک اظهار کرد: این تغییرات قیمت واقعاً برای مصرف‌کننده عادی تفاوت ایجاد می‌کند.

وی افزود که سفارشات خودرو در ژانویه تقریباً دو برابر شد و باعث شد این خودروساز افزایش قیمت اندکی برای شاسی‌بلند مدل Y ایجاد کند. او گفت که انتظار یک «رکود بسیار سخت در سال جاری» را دارد اما تقاضا برای خودروهای تسلا با وجود انقباض احتمالی در کل بازار خودرو خوب خواهد بود.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی