کد خبر: ۳۳۲۴۸
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

سیستم‌عامل iOS 17 اپل با تمرکز بر مقوله پایداری و بهره‌وری انرژی منتشر خواهد شد

اپل به تازگی به‌روزرسانی iOS 16.3 را منتشر کرده است. این ویرایش جدیدترین نسخه iOS 16 به‌شمار می‌رود؛ سیستم‌عاملی که در ماه ژوئن سال گذشته معرفی و همزمان با عرضه خانواده آیفون 14 در فصل پاییز منتشر شد.

به گزارش«نبض فناوری»اپل به تازگی به‌روزرسانی iOS 16.3 را منتشر کرده است. این ویرایش جدیدترین نسخه iOS 16 به‌شمار می‌رود؛ سیستم‌عاملی که در ماه ژوئن سال گذشته معرفی و همزمان با عرضه خانواده آیفون 14 در فصل پاییز منتشر شد.

امسال نیز iOS 17 به احتمال فراوان همزمان با سری آیفون 15 اپل در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد. امروز گزارش جدیدی در رابطه با این ورژن سیستم‌عامل موبایلی اپل منتشر شده است.

بر اساس اعلام یک منبع خبری قابل اعتماد که در گذشته نیز خبرهای موثقی را در رابطه با محصولات اپل منتشر نموده است؛ iOS 17 تغییرات بصری چشمگیری را به ارمغان نخواهد آورد. بنابراین انتظار می‌رود که این سیستم‌عامل از جنبه ظاهری تا حد زیادی به iOS 16 شباهت داشته باشد. در عوض ویرایش آینده iOS بر افزایش پایداری و بهره‌وری انرژی و پشتیبانی از هدست واقعیت‌مجازی/ واقعیت افزوده Reality Pro اپل تمرکز خواهد کرد.

بدین منظور iOS 17 یک برنامه جدید و اختصاصی را برای این هدست ارائه خواهد کرد. ظاهرا این برنامه از مفهومی مشابه با اپلیکیشن Watch برخوردار خواهد بود؛ اما در عین‌حال ویژگی‌های قابل توجه بیش‌تری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. ظاهرا اپلیکیشن هوم نیز مورد بازطراحی قرار گرفته و شاهد تغییرات عمده‌ای خواهد بود. در عین‌حال اپلیکیشن Find My نیز بهینه‌سازی‌های محدودتری را تجربه خواهد کرد.

علاوه بر این بر اساس گزارش‌ها، شیوه ناوبری در اپلیکیشن موزیک نیز شاهد تغییراتی خواهد بود. اپلیکیشن Mail تا حدی ساده‌تر شده و عملکرد اپلیکیشن‌های Reminders و Files نیز بهبود خواهد یافت. اگرچه کیفیت این اصلاحات هنوز مشخص نیست. ظاهرا بایستی منتظر مشاهده تغییرات جزئی در اپلیکیشن‌های Fitness و Wallet نیز باشیم. بعلاوه اپلیکیشن Wallet احتمالا به سرویس Apple Pay Later نیز متصل خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که iOS 17 جهت اجرا روی 6 دستگاه مجهز به طراحی داینامیک آیلند ارائه خواهد شد. 2 مدل از این دستگاه‌ها، آیفون‌ 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس نام دارند. به‌نظر می‌رسد که هر 4 مدل آینده آیفون 15 بالاخره استفاده از طراحی ناچ‌دار را کنار گذاشته و در عوض از حفره داینامیک آیلند استفاده خواهند کرد.

بررسی بخش‌های دیگری از قطعه کدهای مربوط به iOS 17 نشان می‌دهند که هر 4 مدل آینده آیفون مجهز به درگاه USB-C خواهند بود؛ اما تنها 2 مدل برتر (احتمالا مدل‌های پرو و پرو مکس) از اتصال پرسرعت USB 3.2 پشتیبانی خواهند کرد. از سوی دیگر مدل‌های غیر پرو به سرعتی مشابه با درگاه لایتنینگ در مدل‌های نسل فعلی اکتفا خواهند کرد.

نهایتا بر اساس شنیده‌ها به‌نظر می‌رسد که آیفون 15 پرو مکس با نرم‌افزار پردازش تصویر پیشرفته‌تر نسبت به آیفون 15 پرو و یک سیستم خنک‌کننده بهتر روانه بازار خواهد شد (این موضوع احتمالا تا حدی مدیون اندازه بزرگ‌تر گوشی به لحاظ فیزیکی است).

منبع:آی تی رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی