کد خبر: ۳۳۲۵۰
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

دهمین سیارک به فهرست ماموریت لوسی اضافه شد

گروه ماموریت لوسی از اضافه شدن دهمین سیارک به فهرست سیارک‌های مورد نظر خود خبر دادند.

به گزارش«نبض فناوری»به نقل از اسپیس، ماموریت ناسا برای جستجوی سیارک‌های «تروجان»(Trojan) مشتری، یک سنگ فضایی دیگر را کشف کرده است که مجموع سیارک‌های این ماموریت را به ۱۰ مورد می‌رساند.

گروه ماموریت «لوسی»(Lucy)، سیارک « 1999 VD57» را در ۲۴ ژانویه به طور رسمی به فهرست اهداف لوسی اضافه کرد. این کار به فضاپیما امکان می‌دهد تا سیستم جدید ردیابی هدف خود را آزمایش کند و سال‌ها پیش از رسیدن لوسی به اهداف علمی اولیه خوددر منظومه شمسی بیرونی، ما را با دنیای کوچک دیگری آشنا کند.

«رافائل مارشال»(Raphael Marschall)، یکی از اعضای گروه لوسی در «رصدخانه نیس»(Nice Observatory) فرانسه که سیارک 1999 VD57 را به عنوان یک جرم مورد توجه لوسی شناسایی کرد، گفت: میلیون‌ها سیارک در کمربند اصلی سیارک‌ها وجود دارند. این سیارک واقعاً متمایز بود. مسیر لوسی همان گونه که در ابتدا طراحی شده بود، آن را به فاصله ۴۰ هزار مایلی از سیارک خواهد برد که حداقل سه برابر نزدیکتر از نزدیکترین سیارک بعدی است.

«هال لویسون»(Hal Levison)، پژوهشگر ارشد لوسی و دانشمند سیاره‌شناس در موسسه تحقیقات جنوب غربی گفت: لوسی در اکتبر ۲۰۲۱ پرتاب شد و اکنون در یک ماموریت ۱۲ ساله برای بازدید از دو مجموعه جداگانه از سیارک‌های تروجان مشتری است.

سیارک 1999 VD57، یک سیارک نوع S یا سنگی با نام موقت «دینکینش»(Dinkinesh) است. طبق گفته این گروه پژوهشی، این سیارک پیشتر به عنوان هدف شناسایی نشده بود زیرا بسیار کوچک است اما حضور آن اکنون فرصت مفیدی را برای انجام دادن یک تمرین اضافی در ماموریت جستجوی سیارک‌های تروجان فراهم می‌کند.

مسیر اصلی لوسی می‌توانست آن را تا فاصله ۶۴۴۰۰ کیلومتری از سیارک ۷۰۰ متری ببرد اما یک مجموعه از مانورهای کوچک که در ماه مه آغاز می‌شوند، به فضاپیما امکان خواهند داد که تا فاصله نزدیک‌تر ۴۵۰ کیلومتری در اول نوامبر برسد.

این پرواز از نزدیک، فرصتی زودهنگام به گروه می‌دهد تا دوربین‌های دوقلوی خود موسوم به «T2CAM» را آزمایش کنند. فضاپیما عمدتا از آنها برای بررسی خودکار سیارک‌ها و ردیابی آنها در طول پرواز استفاده می‌کند و مطمئن می‌شود که سایر تجهیزات لوسی در جهت درست قرار می‌گیرند.

لویسون گفت: بیشتر مأموریت‌های پروازی در گذشته این عدم قطعیت را با گرفتن تصاویر زیادی از منطقه‌ای که ممکن است سیارک در آن قرار داشته باشد، توجیه می‌کردند؛ یعنی تصاویر زیادی را از فضای خالی می‌گرفتند.

وی افزود: لوسی نخستین ماموریت پروازی خواهد بود که از این سیستم ابتکاری و پیچیده برای ردیابی خودکار سیارک در حین برخورد استفاده می‌کند. این سیستم جدید به گروه امکان می‌دهد تا تصاویر بیشتری را از هدف بگیرند.

لوسی پیشتر، از ماه تصویربرداری کرده است که سفر آن را به سیارک‌های تروجان‌ مشتری ممکن می‌کند.

همچنین، گروه مأموریت اخیراً اعلام کردند که در تلاش‌ برای استقرار کامل، یکی از آرایه‌های خورشیدی فضاپیما را به حالت تعلیق درآورده‌اند و ۹۸ درصد آنها را باز گذاشته‌اند. آنها مطمئن هستند که این لغزش، بر ماموریت تأثیر نخواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی