کد خبر: ۳۳۲۹۰
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۰

نحوه رفع خطای شبکه هنگام استفاده از ChatGPT

مواجه شدن با خطای شبکه در هنگام استفاده از ChatGPT، بسیار آزار دهنده است. چند ترفند وجود دارد که می توان با کمک آن ها به مسیر اصلی بازگشت.

به گزارش «نبض فناوری»، میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان ChatGPT را بررسی می‌کنند و این چت بات هوش مصنوعی در تلاش است تا با تقاضاها مطابقت داشته باشد. کاربران اکنون بیشتر از همیشه، هنگام دسترسی و استفاده از آن با خطاهای بی‌شماری مواجه می‌شوند.

خطای شبکه ChatGPT نمونه ای از آن هاست. این مشکل، مکالمه شما با چت بات متوقف می کند و باید آن را دوباره باز و از ابتدا شروع کنید. حال بررسی می کنیم که چرا خطای شبکه در ChatGPT رخ می دهد و چگونه می توان آن را برطرف کرد.

چه چیزی باعث خطای شبکه ChatGPT می شود؟

در صورت درخواست طولانی مدت ممکن است با خطای شبکه در ChatGPT مواجه شوید. سایر دلایل احتمالی عبارتند از: مشکل در اتصال به اینترنت، ایراد مرورگر و مسدود شدن آدرس IP یا ترافیک بیش از حد که باعث هنگ کردن چت بات می شود. در ادامه برای جلوگیری از این خطا موارد زیر را رعایت کنید:

1. پاسخ های بیش از حد طولانی را از ChatGPT درخواست نکنید

باید سوال اصلی خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و از چت بات بخواهید که به هر بخش جداگانه پاسخ دهد. برای مثال به جای اینکه بخواهید ChatGPT یک مقاله طولانی را یکباره بنویسد، هر قسمت را جداگانه درخواست کنید. به عنوان مثال، بخواهید که ابتدا مقدمه ای برای موضوع شما بنویسد، سپس آن را با عنوان های فرعی دیگر، یکی پس از دیگری دنبال کنید و با یک نتیجه گیری پایان دهید.

اجتناب از درخواست برای پاسخ های طولانی به شما کمک می کند تا از خطاهای شبکه جلوگیری کنید. اما اگر حتی در زمان درخواست پاسخ‌های کوتاه‌تر با خطا مواجه شدید بقیه موارد را چک کنید.

2. مطمئن شوید که مشکل از لایه دسترسی به داده های ChatGPT نیست

برای انجام این کار، به Down Detector بروید و OpenAI را در نوار جستجوی بالا سمت راست جستجو کنید. اگر تعداد مشکلات گزارش شده در نمودار افزایش یابد، احتمالاً مشکل از لایه دسترسی به داده ها است و کاری نمی توان کرد؛ باید منتظر بمانید تا شرکت OpenAI آن را برطرف کند و خطا ناپدید می شود.

3. مشکلات اینترنت را بررسی کنید

عدم اتصال به اینترنت، اتصال ناپایدار، یا از دست دادن اتصال در حین مکالمه می تواند منجر به خطای شبکه در ChatGPT شود. بنابراین، مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما به درستی کار می کند.

4. مشکلات مرورگر را بررسی کنید

اگر هیچ مشکل اینترنتی در دستگاه خود پیدا نکردید، ممکن است ایراد از مرورگر باشد. می‌توانید مرورگر خود را تغییر داده و دوباره چت با ربات را انجام دهید.

اگر همان خطا را در مرورگر دیگری تجربه نکردید، احتمالاً مرورگر اصلی شما مشکل دارد. بنابراین، یا از مرورگر دیگری استفاده کنید که در آن با این خطا مواجه نمی‌شوید یا راه‌حل‌های زیر را برای رفع اشکال از مرورگر اصلی خود امتحان کنید:

  • کش، کوکی ها و سابقه مرور را پاک کنید.
  • تداخل افزونه ها(اکستنشن) را بررسی و آنها را غیرفعال کنید.
  • اگر مشکل پس از ایجاد برخی تغییرات شروع شده است، تنظیمات مرورگر را بازنشانی کنید.

5. VPN خود را فعال یا غیرفعال کنید

اگر با استفاده از مرورگر یا دستگاه دارای VPN به ChatGPT دسترسی دارید؛ احتمالا خطای شبکه را دریافت کنید. در اینصورت آن را خاموش کنید و دوباره با چت بات ارتباط بگیرید.

برعکس آن نیز ممکن است صادق باشد. شرکت OpenAI می تواند به دلیل استفاده زیاد موقتا آدرس IP شما را مسدود و اتصال شما به سرورها را مختل کند. برای از بین بردن این احتمال، دستگاه خود را به VPN متصل کنید. در نتیجه، به دستگاه شما یک آدرس IP متفاوت اختصاص داده می شود که به شما کمک می کند تا اتصال پایداری داشته باشید و در نتیجه از بروز این خطا جلوگیری کنید.

6. از ChatGPT خارج شده و چندساعت بعد امتحان کنید

ترافیک انبوه کاربر می تواند سرورها را تحت فشار قرار دهد، که باعث وقوع مکرر خطاهای شبکه می شود. اگر همچنان خطای شبکه را دریافت می‌کنید و هیچ‌کدام از راه‌های بالا کمکی نمی‌کند، ChatGPT را ببندید و بعد از چند ساعت، دوباره از چت بات استفاده کنید.

7. مشکل را به OpenAI گزارش دهید

اگر مشکل ادامه داشت، آن را به OpenAI گزارش دهید. برای اینکار مرورگر دلخواه خود را باز و به مرکز راهنمای OpenAI مراجعه کنید. سپس روی نماد چت کوچک در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید. بعد از آن Send us a message را انتخاب کنید. پس از باز شدن پنجره چت، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

تماس با پشتیبانی زنده OpenAI

قبل از انجام این مراحل مطمئن شوید که وارد وب سایت OpenAI شده اید و به خاطر داشته باشید که پشتیبانی ChatGPT همیشه در دسترس نیست. بنابراین، برای تاخیر در دریافت پاسخ آماده باشید.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی