کد خبر: ۳۳۳۰۷
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

مدل پایه گلکسی S23 احتمالا سرعت حافظه کندتری خواهد داشت

اکنون در آستانه رونمایی از گوشی‌های جدید سری گلکسی S23 قرار داریم و طرفداران سامسونگ بی‌صبرانه منتظر معرفی پرچم‌داران آینده این شرکت هستند. با این‌حال اخیرا اطلاعات جالبی پیرامون نسخه استاندارد گلکسی S23 در فضای آنلاین منتشر شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، گزارش جدیدی که توسط یک افشاگر محبوب منتشر شده است؛ نشان می‌دهد که ارزان‌ترین ورژن گلکسی S23 از فناوری حافظه کندتر نسبت به سایر اعضای خانواده بهره خواهد برد. این موضوع نشان می‌دهد که برند کره‌ای در آینده بر روی مدل‌هایی با فضای ذخیره‌سازی بالاتر، تمرکز بیش‌تری خواهد داشت.

این اطلاعات توسط یک افشاگر مشهور با شناسه Ice Universe ارائه شده است؛ فردی که به‌دلیل افشاگری دقیق اخبار مربوط به سامسونگ به شهرت رسیده است. به گفته وی، ورژن 128 گیگابایتی گلکسی S23 به فناوری کندتر حافظه موسوم به UFS 3.1 مجهز خواهد شد. از سوی دیگر سایر مدل‌ها با 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی احتمالا از آخرین فناوری حافظه یعنی UFS 4.0 بهره‌برداری خواهند کرد.

اگرچه میان عملکرد 2 فناوری فوق، تفاوت زیادی وجود ندارد؛ اما این اقدام نشان‌دهنده تصمیم سامسونگ برای ایجاد تفاوت‌های بیش‌تر میان مدل‌های معمولی و پیشرفته‌تر گوشی‌های پرچم‌دار خود است. با این‌حال مدل 128 گیگابایتی گلکسی S23 همانند سایر اعضای خانواده با حافظه رم LPDDR5X عرضه خواهد شد. Ice Universe ادعا می‌کند که امسال سامسونگ برای تولید حافظه 128 گیگابایتی UFS 4.0 هیچ برنامه‌ای ندارد. دلیل اتخاذ چنین تصمیمی احتمالا این است که گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا تنها با فضای ذخیره‌سازی 256 و 512 گیگابایتی قابل دسترس خواهند بود.

مدل پایه گلکسی S23 احتمالا سرعت حافظه کندتری خواهد داشت

ظاهرا تنها کمپانی ژاپنی Kioxia در زمینه تولید حافظه‌های 128 گیگابایتی UFS 4.0 فعالیت دارد. البته این تراشه‌ها در مقایسه با ماژول‌های UFS 3.1 ساخت سامسونگ هیچ‌گونه بهبود عملکردی قابل‌توجهی را نشان نمی‌دهند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی S23 به‌‌همراه یک نمایشگر 6.1 اینچی Infinity-O با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2340×1080 پیکسل)، نرخ نوسازی 120 هرتزی و پشتیبانی از فناوری +HDR10 عرضه خواهد شد. توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام و انرژی مورد نیاز آن توسط یک باتری 3900 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ 25 واتی تامین خواهد شد. از جنبه پیکره‌بندی دوربین نیز این گجت احتمالا مجهز به ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین سلفی نیز احتمالا از یک سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی