کد خبر: ۳۳۳۴۳
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

قابلیت‌های One UI 5.1 قبل از عرضه سری S23 فاش شد + لیست ویژگی‌های جدید

اخیرا به طور گسترده‌ای گزارش شده بود که سامسونگ خانواده گلکسی S23 را با رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی بر اندروید 13 معرفی خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، چند روز قبل از معرفی رسمی گلکسی S23، ویژگی‌های One UI 5.1 به طور کامل فاش شده است که نشان می‌دهد نسخه جدید One UI سامسونگ چه ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت.

بر اساس گزارش‌هایی که توسط نشریه آلمانی WinFuture فاش شده است، One UI 5.1 برنامه‌ Stock بهبود یافته، آلبوم‌های اشتراک گذاری خانواده در برنامه گالری، دسترسی آسان‌تر به برنامه دوربین Expert RAW، Emojis AR و AR Zone، ویجت باتری جدید، بهبود کنترل‌های چند دستگاه و بهبودهای کوچک در Samsung DeX را به این رابط کاربری اضافه خواهد کرد.

در ادامه به تمام جزئیات در دسترس، در مورد این رابط کاربری جدید و جذاب سامسونگ خواهیم پرداخت.

دوربین

  • تغییر رنگ برای سلفی ساده‌تر شده است: با دکمه جلوه‌ها در کنار صفحه به راحتی رنگ سلفی‌های خود را تغییر دهید.
  • دسترسی سریع به Expert RAW: برنامه Expert RAW به شما امکان می‌دهد بدون هیچ گونه پردازش یا فشرده سازی، تصاویری با کیفیت بالا بگیرید که برای کسانی که می‌خواهند بعداً عکس‌های خود را ویرایش کنند عالی است. دسترسی به Expert RAW اکنون از منوی پیشرفته دوربین آسان‌تر شده است.

گالری

  • آلبوم خانوادگی: با آلبوم خانوادگی مشترک، اشتراک‌گذاری عکس‌ها با خانواده آسان‌تر از همیشه است. گالری توصیه می‌کند با تشخیص چهره اعضای خانواده، عکس‌ها را به آلبوم خانوادگی مشترک خود اضافه کنید. همچنین به ازای هر عضو خانواده (حداکثر 6 نفر) 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت می‌کنید.
  • مدیریت بهبود یافته: پردازش به طور خودکار سایه‌ها و بازتاب‌ها را حذف می‌کند تا عکس‌های شما عالی به نظر برسد. همچنین می‌توانید برای وضوح بهتر گیف‌ها را دوباره ایجاد (Remake) کنید.
  • نمایش اطلاعات ساده‌تر: اگر هنگام مشاهده یک عکس یا ویدیو در گالری خود، انگشت خود را به سمت بالا بکشید، می‌توانید با یک نگاه ببینید که عکس چه زمانی و کجا گرفته شده، در کدام دستگاه و کجا ذخیره شده است و موارد دیگر.
  • جستجو قدرتمندتر شده است: اکنون می‌توانید همزمان بیش از یک شخص یا مورد را جستجو کنید. شما حتی می‌توانید افراد را بدون تگ کردن نام آن‌ها و فقط با کلیک بر روی صورتشان جستجو کنید.
  • انتخاب مکانی برای ذخیره اسکرین شات‌ها: می‌توانید با تنظیم آن در ویژگی‌های پیشرفته، اسکرین‌شات‌ها و ریکوردهای صفحه را در پوشه دلخواه خود ذخیره کنید.

قابلیت‌های One UI 5.1 قبل از عرضه سری S23 فاش شد + لیست ویژگی‌های جدید

ابزار AR Zone و AR Emoji

  • استفاده از 3 ایموجی در دوربین AR Emoji: در حالت ماسک با دوستان (حداکثر 3 نفر) عکس‌ها و ویدیوهای سرگرم کننده بگیرید. با کلیک کردن روی ایموجی می‌توانید چهره دوستان خود را با شخصیت‌های دیگر جایگزین کنید.
  • بهبودهای چیدمان و ویرایش در AR Doodles: براش‌ها اکنون در صفحه اصلی AR Doodle برای دسترسی سریع‌تر قرار گرفته‌اند. همچنین می‌توانید پس از ایجاد طرح‌ها، اندازه آن‌ها را تغییر داده و جابه‌جا کنید و ابزار پاک‌کن جدید به شما امکان می‌دهد فقط بخشی از نقاشی‌های خود را بدون پاک کردن کامل آن‌ها، پاک کنید.

ویجت‌ها

  • ویجت باتری جدید: با ویجت باتری جدید می‌توانید سطح باتری دستگاه‌های گلکسی خود را بررسی کنید. از صفحه اصلی، می‌توانید میزان باتری گوشی هوشمند، گلکسی بادز، گلکسی واچ و سایر دستگاه‌های پشتیبانی‌شده را ببینید.
  • ویجت بصری آب و هوا: سبک تصویری جدید و خلاصه‌ای از شرایط آب و هوایی فعلی، دانستن اطلاعات آب و هوا را آسان می‌کند، خواه هوا آفتابی، ابری، بارانی یا برفی باشد.

قابلیت‌های One UI 5.1 قبل از عرضه سری S23 فاش شد + لیست ویژگی‌های جدید

حالت‌ها و سناریوها

  • بک‌گراندهای مختلف بسته به حالت: بسته به فعالیت‌های فعلی خود، کاغذدیواری‌های مختلفی را روی صفحه قفل و صفحه اصلی تنظیم کنید. با تنظیم حالت‌های مختلف یک پس‌زمینه، یکی برای کار، یکی برای ورزش و موارد دیگر انتخاب کنید.
  • شرایط و اقدامات بیشتر برای سناریوها: وقتی حالت هواپیما یا هات‌اسپات تلفن همراه را روشن می‌کنید، اسکریپت‌ها را به طور خودکار اجرا کنید. اسکریپت‌ها اکنون می‌توانند برخی از برنامه‌ها را باز کنند، تعادل صوتی چپ/راست را تنظیم کنند و موارد دیگر. آپشن‌های جدید اکنون به شما امکان می‌دهند اشتراک‌گذاری سریع و حساسیت لمسی را کنترل کنید و آهنگ زنگ و سبک قلم را تغییر دهید.

قابلیت اتصال

  • همکاری در Samsung Notes: یک یادداشت مشترک ایجاد کنید که چند نفر به طور همزمان آن را ویرایش کنند. با همکاران گزارش بنویسید، برای یک گروه مطالعه یادداشت برداری کنید، یا با یک دوست یک تصویر بکشید. استفاده‌های این قابلیت بی‌پایان هستند.
  • دعوت به برنامه‌های مشترک آسان شد: اکنون می‌توانید با استفاده از پیوندی که می‌تواند در بین برنامه‌هایی مانند پیام رسان، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، به راحتی افراد را به آلبوم‌ها، یادداشت‌ها و تقویم‌های مشترک دعوت کنید.
  • کنترل‌های چندگانه پیشرفته بین گلکسی بوک و گوشی هوشمند: اکنون می‌توانید از ماوس، صفحه‌کلید یا ترک‌پد گلکسی بوک خود نه تنها با تبلت گلکسی بلکه با تلفن هوشمند گلکسی خود نیز کار کنید. شما به راحتی می‌توانید متن را کپی و جایگذاری کنید و تصاویر را از یک دستگاه به دستگاه دیگر بکشید و رها کنید گویی داخل همان دستگاه است.
  • خروجی رسانه برای بلندگوهای WiFi: اگر می‌خواهید از طریق Spotify Connect و Chromecast داخلی به موسیقی در بلندگوهای Wi-Fi گوش دهید، به سادگی خروجی رسانه را از نوار ابزار دسترسی سریع، باز کنید، نه از برنامه‌های موسیقی.
  • به گشت و گذار در رایانه شخصی خود ادامه دهید: اگر با مرورگر سامسونگ در تلفن هوشمند خود در اینترنت گشت و گذار کنید و سپس به مرور در رایانه شخصی خود ادامه دهید، می‌توانید وب سایت‌هایی را که در تلفن هوشمند خود باز کرده‌اید پیدا کنید و با مرورگر رایانه شخصی به جست‌و‌جو در آن‌ها ادامه دهید.

قابلیت‌های One UI 5.1 قبل از عرضه سری S23 فاش شد + لیست ویژگی‌های جدید

سامسونگ DeX

  • مالتی‌تسکینگ بهبود یافته در DeX: در حالت تقسیم صفحه، اکنون می‌توانید تقسیم کننده را در وسط صفحه بکشید تا اندازه هر دو پنجره تغییر کند. همچنین می‌توانید یک پنجره را به یکی از گوشه‌های آن بچسبانید تا یک چهارم صفحه را اشغال کند.

تنظیمات

  • پیشنهادات تنظیمات: اکنون پیشنهادها در بالای صفحه تنظیمات نمایش داده می‌شوند و به شما امکان می‌دهند از ویژگی‌های مفیدی که باید امتحان کنید یا تنظیماتی که نیاز به توجه شما دارند مطلع شوید تا بتوانید فوراً آن‌ها را فعال یا امتحان کنید.

مرورگر سامسونگ

  • جستجوی بهبود یافته: اکنون می‌توانید با نام پوشه در نشانک‌ها یا با نام گروه در برگه‌ها جستجو کنید. منطق جستجوی بهبودیافته به شما امکان می‌دهد آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، حتی اگر اشتباه املایی داشته باشد.

Setup Wizard

  • راه‌اندازی اولیه سریع‌تر و آسان‌تر گلکسی جدیدتان: اگر از Galaxy یا دستگاه اندرویدی دیگری به Galaxy جدید تغییر پلتفرم می‌دهید، به سادگی کد QR را در دستگاه قدیمی خود اسکن کنید تا به طور خودکار شبکه‌های Wi-Fi، حساب سامسونگ و Google شما منتقل شوند.

آب و هوا

  • اطلاعات دقیق آب و هوا در یک نگاه: اطلاعات مفید آب و هوا اکنون در صفحه اصلی برنامه آب و هوا نمایش داده می‌شود. می‌توانید هشدارهای آب و هوای بحرانی، گزارش‌های هواشناسی روزانه، بارش ساعتی و نمودارهای دمای رنگی را بررسی کنید.

تماس‌ها

  • Bixby Text Call: از Bixby Text Call برای پاسخگویی خودکار به تماس‌ها و اطلاع از هدف تماس استفاده کنید. آنچه را که تماس‌گیرنده در یک چت متنی می‌گوید خواهید دید، و می‌توانید روی پاسخ‌ها ضربه بزنید یا تایپ کنید تا آن‌ها را با صدای بلند برای تماس‌گیرنده بخوانند. تماس‌های متنی Bixby فقط به زبان‌های انگلیسی و کره‌ای در دسترس هستند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی