کد خبر: ۳۳۳۵۱
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

آیا تمدن فرازمینی‌ها پیشرفته‌تر از انسان‌ها است؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: اگر زمان تشکیل سیارات سنگی زودتر از هنگامی باشد که پژوهشگران تصور می‌کردند، احتمال اینکه موجودات فرازمینی نیز زودتر از انسان‌ها در کیهان شکل‌گرفته و در حال حاضر دارای تمدن پیشرفته‌ای باشند، خواهند بود.

به گزارش «نبض فناوری»، عمران مرادی، با اشاره به ویژگی‌های به‌خصوص ابر ماژلانی کوچک و ارتباط آن با شکل‌گیری سیارات سنگی، اظهار کرد: در بررسی ابر ماژلانی کوچک موضوعی که مد نظر پژوهشگران قرار گرفت، شکل‌گیری سیارات سنگی است.

وی افزود: به طور کلی شکل‌گیری سیارات فلزی مانند زمین از اهیمت بسیاری برخوردار است و با توجه به اینکه شرایط ابر ماژلانی کوچک مشابه کهکشان‌های مربوط به دوره ظهر کیهانی است، ممکن است روند شکل‌گیری سیارات متفاوت باشد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: به طور کلی با توجه به شرایطی که در کهکشان ابر ماژلانی کوچک مشاهده می‌شود، احتمال دارد سیارات سنگی مشابه زمین خیلی زودتر از زمانی که بشر تصور می‌کرد، شکل گرفته باشند.

وی با اشاره به نتایج فعلی بشر در رابطه با نحوه شکل‌گیری سیارات تاکید کرد: این مسئله در حال حاضر توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب مورد توجه قرار گرفته است، اما برای اینکه به طور قطعی تأیید شود، نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر دارد.

مرادی در رابطه با اهمیت زمان شکل‌گیری سیارات سنگی گفت: در صورتی که زمان تشکیل سیارات سنگی زودتر از هنگامی باشد که پژوهشگران تصور می‌کردند، احتمال اینکه موجودات فرازمینی نیز زودتر از انسان‌ها در کیهان شکل‌گرفته باشند وجود دارد.

وی تصریح کرد: در صورتی که موجودات فرازمینی در کیهان وجود داشته‌باشند، قطعاً در سیارات سنگی زندگی خواهند کرد؛ بنابراین عمر سیارات سنگی با عمر موجودات فرازمینی ارتباط دارد.

این پژوهشگر علوم فضایی در همین رابطه افزود: در صورتی که موجودات فرازمینی خیلی زودتر از زمانی که بشر تصور می‌کرد، به وجود آمده باشند، قطعاً در حال حاضر دارای تمدنی بسیار پیشرفته خواهند بود.

وی تاکید کرد: اگر این نظریه به طور قطعی تأیید شود، به دلیل اینکه زمان بسیاری از شکل‌گیری سیارات سنگی و به وجود آمدن حیات فرازمینی می‌گذرد، قطعاً تمدن بسیار گسترده‌ای در کیهان وجود دارد.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی