کد خبر: ۳۳۴۵۱
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

مخروط‌های ترافیکی رباتیک چه قابلیتی دارد؟

به نظر می‌رسد که مخروط‌های ترافیکی رباتیک واکنش اضطراری در بزرگراه‌های چین را بهبود می‌بخشد.

به گزارش «نبض فناوری»، مخروط‌های ترافیکی رباتیک انقلابی در بزرگراه‌های چین ایجاد کرده است و باعث شده که واکنش اضطراری افراد بهبود پیدا کند. زمانی که در این بزرگراه‌ها تصادفی رخ می‌دهد، این مخروط‌ها وارد عمل می‌شوند، خط لازم را مسدود می‌کنند و هشداری به صورت بوق پخش می‌کنند تا رانندگان خودرو متوجه شوند. پس از رسیدگی به حادثه، مخروط‌های هوشمند به ایستگاه‌های شارژ خود باز می‌گردند.

این ربات‌ها دارای یک نور گنبدی‌شکل در قسمت بالا و چرخ‌های صاف در قسمت پایین هستند که باعث می‌شود بدون سرنشین وظیفه خود را اجرا کنند. هنگام بروز تصادف، ربات‌ها دستورالعمل‌های مورد نیاز را دریافت می‌کنند و در محل مورد نظر حضور پیدا می‌کنند. افرادی که مسئولیت این کار را به عهده دارند، فقط با فشار دادن یک کلید آن‌ها را آماده به کار می‌کنند.

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که پیش از این بسته شدن لاینی که در آن تصادف رخ داده بود یا مشکل دیگری ایجاد شده بود در صورت وجود ترافیک ۳۰ دقیقه طول می‌کشید، اما با استفاده از ربات‌های هوشمند مخروط ترافیکی این فرآیند فقط چندین ثانیه طول می‌‎کشد و زمان واکنش اضطراری تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی