کد خبر: ۳۳۴۶۲
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۶

دانشمندان امکان چاپ سه بعدی غذا را بررسی می کنند

سال‌هاست که پرینترهای سه بعدی به فناوری مفیدی برای ایجاد همه چیز از مدل‌های ترن هوایی گرفته تا خانه‌ها تبدیل شده‌اند؛ اما محققان اکنون به چاپ غذا با استفاده از آن ها روی آورده اند.

به گزارش «نبض فناوری»، تک اکسپلور اعلام کرد، پرینتر های سه بعدی اکنون برای تهیه غذا مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از پرینترهای سه بعدی می تواند برای کسانی که از دیسفاژی یا مشکل در بلع رنج می برند نیز مفید باشد. افراد مبتلا به این مشکل اغلب به غذاهای نرم و مرطوب مانند ماست یا میوه ها و سبزیجات له شده متکی هستند. شاید این غذاهای بی شکل اشتها آور نباشند. با چاپگر مواد غذایی سه بعدی، می توان شکل و جذابیت بصری را بازگرداند. به عنوان مثال، یک هویج پوره شده را می توان دوباره به شکل هویجی معمولی درآورد.

علاوه بر این، شاید از چاپگرهای مواد غذایی سه بعدی برای زمان جنگ یا قحطی استفاده شوند. غذاهای کم‌آب را می‌توان با افزودن آب به حالت اولیه خود بازگرداند و با پرینت سه‌بعدی به طرحی تبدیل شود که جذابیت میان‌وعده یا وعده غذایی را احیا کند.

چاپگرهای سه بعدی مواد غذایی همچنین به افراد این امکان را می دهند که ماده غذایی دلخواه را برای خوردن انتخاب کنند.

دانشمندان امکان چاپ سه بعدی غذا را بررسی می کنند

زاینت باز یکی از محققان این طرح گفت که این یافته می تواند راهی عالی برای والدین باشد تا اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان مواد مغذی لازم را از میوه ها و سبزیجات دریافت می کنند. با چاپگر سه بعدی غذا، افراد کنترل بیشتری بر ضایعات مواد غذایی خود دارند.

غذاهای چسبناک باقیمانده را می توان در چاپگر مواد غذایی سه بعدی قرار داد تا شکل جدیدی بگیرند و جذاب تر به نظر برسند. باقی مانده غذا را می توان به صورت ظروف غذاخوری نیز چاپ کرد. مانند کاسه ای از جنس نان یا یک ماده چسبناک مانند پوره سیب زمینی را می توان به شکل فنجان درآورد سپس آن را پخته و برای سرو غذا استفاده کرد.

از طرفی داشتن ظروف خوراکی، نیاز به شستن ظروف را از بین می برد، که در نتیجه منجر به مصرف کمتر یا هدر رفتن آب می شود.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی