کد خبر: ۳۳۴۷۵
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۰

با مشخصات گوشی شیائومی 13 لایت آشنا شوید

پیش‌تر و در ماه دسامبر سال گذشته کمپانی شیائومی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود با اسامی شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو در کشور چین رونمایی کرد. بر اساس برخی شایعات مطرح شده این گوشی‌ها احتمالا طی ماه‌های آینده در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد. همچنین اطلاعات به‌دست آمده از فهرست Google Play Console نشان می‌دهد که شیائومی در تدارک عرضه عضو دیگری از این خانواده با نام شیائومی 13 لایت است. این دستگاه مدل ری‌برند شده شیائومی Civi 2 به‌شمار خواهد رفت.

به گزارش «نبض فناوری»، اکنون و پیش از عرضه جهانی سری شیائومی 13 یک افشاگر با شناسه Billbil-kun@ قیمت‌گذاری، زمان عرضه و جزئیات مربوط به پیکره‌بندی سخت‌افزاری شیائومی 13 لایت را فاش کرده است. این افشاگر گزارش می‌دهد که شیائومی 13 لایت به‌‌همراه مدل‌های شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو در بازار اروپا عرضه خواهد شد. در حال حاضر شایعات نشان می‌دهند که این گجت‌ها ضمن برگزاری رویداد MWC 2023 در شهر بارسلونا معرفی خواهد شد؛ اما فرآیند پیش‌سفارش گوشی‌ها از روز 8 مارس (17 اسفند ماه) آغاز می‌شود.

این افشاگر ادعا می‌کند که مدل 256 گیگابایتی شیائومی 13 لایت با قیمت‌گذاری 549 یورویی روانه بازار خواهد شد. استفاده از حافظه داخلی 256 گیگابایتی برای گوشی‌های میان‌رده شیائومی چندان مرسوم نبوده و این گجت‌ها معمولا با حافظه 128 گیگابایتی به فروش می‌رسند. از این‌رو به‌نظر می‌رسد که برچسب قیمتی 549 یورویی متعلق به گران‌ترین نسخه شیائومی 13 لایت خواهد بود. این دستگاه با مدل‌های رنگی آبی روشن و مشکی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

از آنجا که شیائومی 13 لایت مدل ری‌برند شده شیائومی Civi 2 به‌شمار می‌رود؛ لذا احتمالا از مشخصات فنی کاملا مشابه با آن برخوردار خواهد بود. این گوشی احتمالا مجهز به یک نمایشگر آمولد 6.55 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. بعلاوه این نمایشگر دارای یک حفره بیضی‌شکل جهت استقرار دوربین‌های سلفی در مرکز قسمت فوقانی خود خواهد بود.

با مشخصات گوشی شیائومی 13 لایت آشنا شوید

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که شیائومی 13 لایت احتمالا مجهز به پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 1 کوالکام، حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR4X و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 خواهد بود. بر اساس شنیده‌ها سیستم دوربین جلویی این گوشی شامل 2 سنسور 32 مگاپیکسلی بوده و یکی از ویژگی‌های شاخص آن محسوب می‌شود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، پیکره‌بندی دوربین پشتی دستگاه احتمالا شامل 3 مولفه مختلف یعنی سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی از نوع IMX766 ساخت سونی، سنسور فوق‌عریض 20 مگاپیکسلی از نوع IMX376K و ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی خواهد بود.

بر اساس شایعات، ظرفیت باتری معادل 4500 میلی‌آمپرساعت بوده و از فناوری شارژ سریع 67 واتی در بستر سیم پشتیبانی خواهد شد. با این‌حال جزئیات مطرح شده هنوز به‌طور رسمی مورد تائید قرار نگرفته است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی