کد خبر: ۳۳۴۸۳
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

ترکیه دسترسی به توییتر را برمی‌گرداند

دولت ترکیه محدودیت دسترسی به توییتر پس از وقوع زلزله ویرانگر در این کشور را به زودی رفع می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر اعلام کرد دولت ترکیه به این شرکت اطلاع داده است دسترسی کامل به این پلتفرم شبکه اجتماعی را به زودی در این کشور فراهم خواهد کرد.

دیده بان اینترنت "نت بلاک" که دسترسی به اینترنت در سراسر جهان را رصد می کند، روز چهارشنبه اعلام کرده بود دسترسی به توییتر دو روز پس از وقوع زلزله عظیمی که هزاران کشته در جنوب ترکیه و شمال سوریه بر جای گذاشت، محدود شده است.

ماسک در پستی در توییتر بدون اشاره به جزئیات بیشتر، اعلام کرد دولت ترکیه، به توییتر اطلاع داده است که امکان دسترسی به این پلتفرم به زودی فراهم خواهد شد.

عمر فاتح سایان، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد: در گفت و گو با مدیریت توییتر، انتظار برای همکاری این پلتفرم در مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست همزمان با ادامه امدادرسانی به زلزله زدگان را گوشزد کرده است.

سایان در توییتر گفت: درخواستهای ما روشن است، همکاری قوی در مبارزه با اطلاعات نادرست و گزارشهای جعلی و اقدام فوری علیه حسابهای جعلی و تدابیر علیه محتوایی که به نظم و امنیت عمومی آسیب می زند.

مردم ترکیه از زمان وقوع زلزله، اطلاعات مربوط به عزیزانشان که به آنها دسترسی ندارند، گزارش ریزش ساختمانها و هماهنگی برای کمک را در توییتر به اشتراک می گذارند.

طبق آمار سازمان مدیریت فاجعه، آمار قربانیان زلزله در ترکیه تا صبح پنج شنبه، به ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر رسید.

بر اساس گزارش رویترز، طبق آمار دولت و امدادرسانان، آمار قربانیان در سوریه، به ۲۹۵۰ نفر رسیده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی