کد خبر: ۳۳۴۸۵
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۰

اولین اطلاعات و مشخصات از اندروید 14 منتشر شد

گوگل به‌تازگی از اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14 رونمایی کرده است. همانطوری که از نام آن پیداست، هدف گوگل این بار توسعه‌دهندگان خواهند بود.

به گزارش «نبض فناوری»، این شرکت روی توسعه هرچه بهتر برنامه تمرکز کرده و اعلام کرد که احتمالا بروزرسانی‌های جدیدی پس از انتشار نسخه بتا، عرضه خواهند شد. گوگل در هر سری که نسخه‌های مختلف خود را منتشر می‌کند، از نام‌های مختلف خوراکی‌ استفاده می‌کند. این بار نیز برای نسخه اندروید 14 از نام کیک برعکس یا وارونه بهره برده است.

بهینه‌سازی صفحه نمایش‌های بزرگ و بهبود باتری از جمله اهداف گوگل هستند. گوگل قصد دارد در اندروید 14 روی عمر باتری در حالت آماده به کار فعالیت کرده تا شاهد تغییرات خاصی در بخش باتری باشیم. همچنین به توسعه‌دهندگان توصیه می‌شود که تنها در صورت نیاز از هشدارهای تقویم یا ساعت استفاده کنند، چرا که با فعال‌سازی هشدار، فشار زیادی روی باتری ایجاد می‌شود.

برنامه‌های جدیدی که به تازگی نصب شده‌اند، برای تنظیم تایمر به اجازه کاربر نیاز خواهند داشت. علاوه بر این‌ها، کاربران می‌توانند در اندروید 14 از ویژگی بزرگنمایی 200 درصدی متن لذت ببرند. در نسخه‌های قبلی این میزان تنها به 130 درصد می‌رسید.

اولین اطلاعات و مشخصات از اندروید 14 منتشر شد

قابلیت بزرگنمایی 200 درصدی

گوگل اعلام کرد که برای بزرگنمایی، مقیاس جدیدی اضافه می‌شود تا متن از حد طبیعی خود بزرگتر نشود. برنامه‌نویسان می‌توانند از کنترل بیشتری روی تنظیمات زبان بهره ببرند و آن را طبق منطقه تغییر دهند. اندروید 14 می‌تواند در زبان‌هایی که تفاوت‌های جنسیتی وجود دارد، بهتر عمل کند.

این شرکت با بیان اینکه دیگر کاربران نمی‌توانند برنامه‌های قدیمی را در نسخه‌های گذشته اندروید نصب کنند، اعلام کرد این تغییر جزو یکی از بزرگترین تغییرها در حوزه امنیتی اندروید 14 به حساب می‌آید. دلیل این امر شاید افزایش روزافزون بدافزارها باشد. توسعه‌دهندگان تنها می‌توانند برنامه‌های خود را تا اندروید 6 بروز کنند. البته اگر به برنامه قدیمی نیاز داشته باشید، راه‌حلی قرار گرفته تا این محدودیت را دور بزنید.

ویژگی دیگر این توسعه‌دهنده، پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای به صورت بومی است که سال گذشته توسط هیروشی لاکهایمر تایید شده بود. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از بلوتوث موارد گمشده را به راحتی ردیابی کنند. علاوه بر آن، دیگر محدودیتی برای نصب آن در دستگاه‌های تاشو و تبلت‌ها وجود ندارد و قابلیت بازگشت نیز اضافه شد.

در جدول زمانی که گوگل منتشر کرده، زمان عرضه این پیش‌نمایش‌ها قرار گرفته است. گوگل در فروردین ماه نسخه بتا این برنامه را عرضه می‌کند که تا تیرماه به پایداری خواهد رسید. کاربران انتظار دارند چندین ویژگی نه‌چندان جذاب در نسخه آزمایشی اردیبهشت ماه حذف شود. احتمالا اندروید 14 همزمان با کنفرانس توسعه‌دهندگان در I/O 2023 معرفی خواهد شد. کاربران می‌توانند آن را روی دستگاه‌های پیکسل خود نصب کنند.

منبع/ آی‌تی‌‎رسان

ارسال نظرات
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
وبگردی