کد خبر: ۳۳۵۰۸
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

قطب کشاورزی کشور میزبان رویدادی در حوزه هوشمندسازی می‌شود

با توجه به انتخاب شهر کرمانشاه به عنوان پایلوت اجرای طرح هوشمند سازی،اسفندماه رویدادی در این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»،محمدرضا کاویانی نائب رییس هیات مدیره سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی و مجری رویداد "کرمانشاه هوشمند" ، گفت: این سندیکا در حوزه RFID (رادیو شناسه)، IoT (اینترنت اشیاء) ،GPS و GIS فعال است و در حال حاضر حدود 120 شرکت تخصصی فعال در این حوزه ها تحت پوشش این سندیکا قرار دارند.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانسی در حوزه هوشمند سازی، افزود: فناوری های مرتبط با جمع آوری اطلاعات در زمان حقیقی (Real Time) در عرصه‌های صنعتی ،کشاورزی، خدمات، بهداشت کاربردهای بسیاری دارند از این رو این فناوری‌ها در حال رشد و شکوفایی هستند.

کاویانی آشنایی با این فناوری ها و به کارگیری آنها را از ضروریات کشور خواند و یادآور شد: ما باید در حوزه های صنعتی و کشاورزی، از این فناوری ها استفاده کنیم .از این رو ما در این زمینه اقدام کردیم و کنفرانسی را در شهر کرمانشاه، با عنوان "کرمانشاه هوشمند" برگزار می‌کنیم.

نائب رییس هیات مدیره سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان یابی رادیویی، آشنایی صنعتگران و کشاورزان و مدیران با فرآیند هوشمندسازی صنایع، مدیریت راهبردی تولیدات کشاورزی و خدمات با استفاده از اینترنت اشیاء و رادیو شناسه و بکار گیری هوش مصنوعی را از اهداف این رویداد عنوان و اضافه کرد: انتخاب کرمانشاه برای برگزاری این رویداد در حوزه هوشمند سازی، به این دلیل است که شهر کرمانشاه از سالیان گذشته به عنوان پایلوت ایجاد شهر هوشمند انتخاب شده و تاکنون اقداماتی در این حوزه اجرایی شده است و ما به منظور انسجام بخشی به این فعالیت‌ها اقدام به برگزاری این رویداد فناورانه در این شهر کردیم.

وی، کرمانشاه را یکی از قطب های کشاورزی در کشور توصیف کرد و یادآور شد: این شهر استعداد زیادی در زمینه رونق بخشیدن به حوزه اشتغال دارد؛ چرا که استان کرمانشاه در سال‌های اخیر در زمینه ایجاد شغل در رده های مناسبی قرار نداشته و امیدواریم با این اقدامات کمک مناسبی به اشتغال زایی استان نماییم.

کاویانی، معرفی رادیو شناسه (RFID) و چگونگی استفاده از آن در بهبود عملکرد صنایع و خدمات، کاربرد اینترنت اشیاء در هوشمند سازی صنایع و مدیریت راهبردی تولیدات کشاوری با نوآوری و فناوری های نوین را از محورهای این کنفرانس نام برد و خاطر نشان کرد: در این کنفرانس یک روزه که سوم اسفندماه برگزار می شود، سخنرانی های تخصصی در حوزه RFID، IoT و هوش مصنوعی در حوزه های صنعتی و کشاورزی از جمله برنامه های اصلی این رویداد است.

وی افزود: علاوه بر آن پنلی در زمینه بررسی چالش‌های این حوزه برگزار می شود و طی آن به سؤالات مطرح در این حوزه پاسخ داده خواهد شد ضمن آنکه در محورهای این کنفرانس اقدام به پذیرش مقاله می‌شود و از 3 مقاله برتر نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

کاویانی، محل برگزاری این کنفرانس را در دانشگاه صنعتی کرمانشاه ذکر کرد و گفت: از آنجایی که موضوعات مطرح در این رویداد فناورانه و علمی است، مکان برگزاری آن را دانشگاه انتخاب کردیم و این رویداد با حمایت کامل مدیران کل استان که مشوق ما بودند و همکاری بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون و تشکل هایی چون انجمن ترویج اینترنت اشیا و علوم داده ، اساتید دانشگاه ها و حمایت تشکل های دیگر مانند سازمان نصر تهران و نصر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که یکی از دستاوردهای برگزاری این رویداد توجه بیشتر مسئولان برای حمایت از شرکت های خصوصی که مجریان هوشمند سازی درشهرها قلمداد می گردند باشد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
وبگردی