کد خبر: ۳۳۵۱۴
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰
ادعای یکی از مدیران شیائومی:

۸۰ میلیون مشتری هواوی اکنون کاربر شیائومی، اپل و آنر هستند

«لو ویبینگ» رئیس گروه شیائومی ادعا می‌کند تحریم‌های آمریکا باعث شد هواوی، غول فناوری چینی حدود ۸۰ میلیون مشتری خود را از دست بدهد.

به گزارش «نبض فناوری»، «لو ویبینگ» رئیس گروه شیائومی ادعا می‌کند تحریم‌های آمریکا باعث شد هواوی، غول فناوری چینی حدود ۸۰ میلیون مشتری خود را از دست بدهد و حالا این تعداد کاربر، مشتریان شرکت‌های شیائومی، اپل و آنر هستند.

مقام ارشد شیائومی می‌گوید که از ۸۰ میلیون کاربری که هواوی از دست داده، ۵۰ میلیون نفر به شیائومی مهاجرت کرده‌ و حدود ۲۰ میلیون مشتری دیگر نیز اکنون مشتری اپل و ۱۰ میلیون دیگر کاربر آنر هستند.

تحریم‌های در نظر گرفته شده برای هواوی باعث شد این شرکت نتواند در تجارت گوشی‌های هوشمند به شکل گسترده حضور داشته باشد و اکنون یکی از مدیران ارشد شیائومی می‌گوید ۸۰ میلیون مشتری این شرکت به استفاده از محصولات سایر رقبا روی آورده‌اند.

ادعای یکی از مدیران شیائومی: ۸۰ میلیون مشتری هواوی اکنون کاربر شیائومی، اپل و آنر هستند

با کمرنگ شدن حضور هواوی، سایر رقبا میدان را در دست گرفته‌اند

طبق گفته لو ویبینگ، رئیس گروه شیائومی، غول فناوری چینی حدود ۸۰ میلیون مشتری خود را به دلیل تحریم‌ها از دست داده است. هواوی به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند با تأمین‌کننده اصلی تراشه‌های خود یعنی TSMCکار کند و تولید تراشه‌ها از سوی این تأمین کننده قطع شده است. این مسأله باعث شده خط تولید گوشی‌های هواوی با بحرانی جدی مواجه شود.

هواوی در مقطع زمانی دومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بزرگ در جهان بود، اما پس از تحریم‌های ایالات متحده، این وضعیت به سرعت تغییر کرد.

غیبت هواوی در بازار باعث شد که سایر برندها از فرصت استفاده کنند و بتوانند مشتریان این شرکت را از آن خود کنند. با وجودی که برخی تحلیلگران بازار انتظار داشتند به محض آنکه آمریکا تحریم‌هایی خود را در مورد این شرکت چینی اعمال کند، هواوی به سرعت با شکست روبرو شود اما این اتفاق نیفتاد. باید دید در اداکه این شرکت به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی