کد خبر: ۳۳۵۵۱
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۱

با حضور دهقانی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز بازگشایی شد

فاز نهایی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش «نبض فناوری»، روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری که روز گذشته در دومین سفر استانی خود به فارس سفر کرده بود؛ فاز نهایی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز را افتتاح کرد.

فاز نهایی این مرکز که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است، شامل راه‌اندازی اتاق‌های تمیز بود که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری افتتاح شد. این اتاق‌ها فضای مناسبی برای فعالیت هم‌زمان 4 شرکت دانش‌بنیان را دارد.

تربیت نیروی انسانی متبحر در حوزه سلول درمانی و مهندسی بافت، توسعه پژوهش‌های مرتبط، تولید محصولات فناورانه و توسعه و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان این حوزه، از جمله اهداف راه‌اندازی اتاق تمیز است.ساخت این مجموعه با مساحت ۲۳۰ متر مربع، طی قراردادی که از سال ۱۳۹۵ بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف فعالیت در حوزه سلول درمانی و مهندسی بافت بسته شد، انجام شد.

پیش از این نیز 10 مرکز جامع سلول بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور راه‌اندازی شده بود که برخی از آنها شامل مرکز جامع دانشگاه علوم پزشکی تهران، رویان، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، می شود که به فاز نهایی رسیده و با تمام امکانات در حال فعالیت هستند. دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز یازدهمین مرکز جامع را در دل خود جای داد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی