کد خبر: ۳۳۵۸۴
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۴

فناوری‌های نوین جایگاه ویژه‌ای در تامین نیازهای اصلی مردم دارند

سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در دیدار با رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام بر پیشرفت ایران در توسعه فناوری‌های آب تاکید کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، محمد همت سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دیدار با یاسر جبرئیلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام از نقش و تاثیر توانمندی کشور در صنعت آب و فاضلاب در قدرت و اقتدار ملی گفت و افزود: وضعیت و جایگاه فعلی کشور در زمینه دانش و فناوری آب و فاضلاب با پیش از انقلاب؛ جهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: این توفیقات و پیشرفت‌ها از تلاش و از جان گذشتگی شهدا و مجاهدت دانشمندان و صنعتگران کشور منتج شده و دنیا را متحبر کرده است.

همت، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های آتی ستاد در حوزه توسعه فناوری‌های آب، اقلیم و محیط زیست، بیان کرد: باید با اتکا و باور به توانمندی‌های داخلی؛ زمینه رشد و شکوفایی کشور را فراهم کنیم. اعتقاد دارم که رفع موانع موجود توسط مسئولان در کنار تلاش و مجاهدت جوانان و نخبگان، کشور را به قله‌های علم و فناوری جهان می‌رساند.

جبرئیلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری از افزایش شتاب حرکت کشور در علم و فناوری، بر جایگاه خاص و راهبردی دانش و فناوری آب در حکمرانی و اقتدار ایران تاکید کرد.

وی معتقد است: تامین نیازهای اساسی و پایه‌ای مردم جزء وظایف اصلی حاکمیت بوده و فناوری‌های نوین جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد.

در این دیدار دو طرف بر ضرورت توجه به اصول حکمرانی اسلامی به ویژه، مشارکت مردم. شفافیت و پاسخگویی تاکید کردند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی