کد خبر: ۳۳۵۹۰
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۰

علائم کرونا تا چه زمانی ماندگار است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم کرونای طولانی مدت ممکن است تا شش ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان نیز ماندگار باشد.

به گزارش «نبض فناوری»، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی مدت زمان پایداری علائم کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۸۰۰ بزرگسال که بین آگوست ۲۰۲۰ و جولای ۲۰۲۱ به دلیل مبتلا شدن به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از بین هر ۱۰ فرد شرکت‌کننده در مطالعه، بیش از هفت نفر تا شش ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان، درگیر مشکلات قلبی و ریوی مانند سرفه، ضربان قلب سریع یا نامنظم و تنگی نفس بودند.

همچنین بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده در مطالعه تا شش ماه احساس خستگی می‌کردند. میزان مشکلات قلبی، ریوی و خستگی بین یک تا شش ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان رخ داده بود.

به گفته محققان، علائم جدید بیماری کرونا ممکن است حتی پس از به پایان رسیدن مراحل اولیه بیماری کرونا ایجاد شود. بنابراین، بیمارانی که به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند باید انتظار داشته باشند که ممکن است تا شش ماه یا حتی بیشتر علائم بیماری را تجربه کنند.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی