کد خبر: ۳۳۶۲۶
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰
توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

کاهش خسارت‌های آتش‌سوزی با سیمان ضدحریق نانویی

یک شرکت دانش بنیان موفق شده سیمان های ضد حریق را با فناوری نانو به تولید برساند.

به گزارش«نبض فناوری»به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، محققان یک شرکت دانش بنیان محصولی با پایه سیمانی حاوی نانوذرات تولید کرده است که از بخش‌های فلزی ساختمان در برابر آتش محافظت می‌کند. استفاده از چنین محصولی می‌تواند در صورت بروز فجایعی نظیر آتش‌سوزی پلاسکو، میزان خسارت را به حداقل مقدار ممکن برساند.

در این محصول، استفاده از جزء نانومتری برای بهبود خواص ضد حریق و کاهش ضخامت پوشش مورد نظر برای تاخیر در رسیدن به دمای خمیدگی و درنتیجه سبک‌تر شدن سازه بدون افت کارایی و ایمنی بسیار تاثیرگذار بوده است.

محافظت ساختمان در برابر حریق به ویژه اسکلت و سازه‌های آن که معمولا از جنس مواد فلزی هستند بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه طراحان و مهندسان قرار بگیرد.

این کار توسط پوشش‌های ضد حریق صورت می‌گیرد. به طور کلی فولادهای سازه‌ای، نقطه حرارت خمش یا به اصطلاح خمیدگی در حدود ۵۰۰ درجه سانتی‌گراد دارند و نیمی از مقاومت خود را در این دما از دست می‌دهند، بنابراین این سازه‌ها بدون استفاده از پوشش‌های ضد حریق بسیار آسیب‌پذیر خواهند بود.

محصول ارائه شده توسط یک شرکت دانش بنیان، پوشش معدنی پایه سیمانی حاوی نانوذرات محافظت‌کننده در برابر آتش است که برای محافظت تمام المان‌های فلزی مورد استفاده در سازه‌های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی در برابر حریق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی