کد خبر: ۳۳۶۴۵
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

احتمال انفجار پاوربانک‌های 20 هزار میلی‌آمپرساعتی انکر ؛ مراقب باشید!

انفجار پاوربانک‌های 20 هزار میلی‌آمپرساعتی انکر باعث شد تا این برند چینی برای بازپس‌گیری این محصول فراخوان جهانی صادر کند. علت انفجار این پاوربانک چیست؟

به گزارش«نبض فناوری»انفجار پاوربانک‌های 20 هزار میلی‌آمپرساعتی انکر به‌علت نقص در ساختار این محصول منجربه فراخوان جهانی این شرکت شد. طبق اعلام این شرکت چینی تمامی پاوربانک‌های سری Anker 535 دچار نقص در ساختار هستند که این نقص در نهایت منجر به انفجار آنها خواهد شد.

برند Anker به‌عنوان یکی از بهترین برندهای ساخت لوازم جانبی دستگاه‌های الکترونیکی در جهان شناخته شده است که یکی از محصولات پرطرفدار این برند، پاوربانک‌های بسیار باکیفیت و مجهز به تکنولوژی‌های روز آن است. اما ظاهراً انکر دراین مورد بالاخره یک اشتباه کرده است.

امکان انفجار پاوربانک‌های 20 هزار میلی‌آمپرساعتی انکر وجود دارد

انکر، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل، فراخوان جمع‌آوری شماری از پاوربانک‌های سری Anker 535 را ثبت کرده است. ظاهرا این پاوربانک‌ها مشکلی ساختاری دارند که باعث داغی بیش‌از‌حد و احتمال آتش‌سوزی می‌شود. انکر که مقر مرکزی‌اش در چین قرار دارد، می‌گوید:

«تعداد کمی» از پاوربانک‌های سری Anker 535 (معروف به PowerCore 20K) با شماره‌مدل A1366 با مشکلی داغی مواجه می‌شوند. این شرکت در حال همکاری با دولت‌ها است تا محصولات معیوب را از بازار جمع‌آوری کند.

امکان انفجار پاوربانک‌های 20 هزار میلی‌آمپرساعتی انکر وجود دارد

ورج می‌نویسد پاوربانک انکر ۵۳۵ «محتمل‌ترین عامل» آتش‌سوزی یک خانه در شهرستان واشینگتن در ایالت مریلند است. این آتش‌سوزی که هفته‌ی گذشته اتفاق افتاد، احتمالا توسط یک کیف حاوی پاوربانک انکر ۵۳۵ شروع شده است. این کیف حاوی هیچ دستگاه الکترونیکی دیگر یا هر وسیله‌ای که عامل آتش‌سوزی باشد، نبود. خوشبختانه در حادثه‌ی آتش‌سوزی هیچ‌کس آسیب ندید.

انکر به کاربرانش توصیه کرده است که سریعا استفاده از پاوربانک را متوقف کنند و این محصول را در محفظه‌ای ایمن قرار دهند. انکر اعلام کرده هزینه‌ی پاوربانک را به تمامی کاربران برمی‌گرداند؛ البته از آن‌جایی که انکر در ایران نمایندگی ندارد، خبری از بازپرداخت به ایرانی‌ها نخواهد بود.

امکان انفجار پاوربانک‌های 20 هزار میلی‌آمپرساعتی انکر وجود دارد

اگر نمی‌دانید که در حال استفاده از کدام‌ مدل پاوربانک‌های انکر هستید، نگاهی به متن ثبت‌شده در بخش پایینی پاوربانک بیاندازید. روی بدنه‌ی محصولات معیوب عبارت (535 Power Bank (PowerCore 20K با شماره‌مدل A1366 دیده می‌شود.

منبع: تکراتو

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی