کد خبر: ۳۳۶۵۱
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۴

درخواست آمازون از کارمندانش: به سرکار برگردید!

غول اینترنتی آمازون کارکنان اداری خود را ملزم کرد اکثر اوقات یا دست‌کم سه روز در هفته، در محل کار حضور پیدا کنند.

به گزارش«نبض فناوری»اندی جاسی، مدیرعامل آمازون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آمازون به کارکنان اداری دستور داده است دست‌کم سه روز در هفته را در محل کار حضور پیدا کنند.

این تصمیم، نشانه تغییر سیاست قبلی آمازون است که تصمیم گیری در خصوص حضور کارمندان در محل کار را به مدیران آنها واگذار کرده بود.

جاسی گفت: او و تیم مدیران ارشد همه بخش‌های کسب و کار آمازون، در جلسه‌ای به این نتیجه رسیدند که کارمندان باید اکثر اوقات (حداقل سه روز در هفته) در محل کار حضور داشته باشند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که مشخص شد حضور کارمندان، به نفع فرهنگ شرکت خواهد بود و به آنها کمک می‌کند از یکدیگر آموخته و با هم همکاری کنند.

آمازون قصد دارد این تغییر سیاست را از اول ماه مه، به اجرا بگذارد. با این حال استثناهایی برای این مقررات نظیر مسئولیت پشتیبانی از مشتری که گزینه دورکاری دارد، وجود خواهد داشت.

مدیرعامل آمازون گفت: برگرداندن هزاران کارمند به محل کار در سراسر جهان، کار ساده‌ای نیست. بنابراین ما  به تیم‌هایی که زمان نیاز دارند تا این کار را انجام دهند، فرصت می‌دهیم برنامه لازم را تهیه کنند. می‌دانیم که در ابتدا تجربه عالی نخواهد بود اما تجربه محل کار، در ماه‌های و سال‌های آینده به شکل پیوسته، بهبود پیدا خواهد کرد.

شرکت‌های دیگر هم با کاسته شدن از شدت پاندمی کووید ۱۹، کارمندان خود را به بازگشت تمام وقت یا چند روز در هفته به محل کار فرا خوانده‌اند. گوگل و اپل سال گذشته برخی از کارمندانشان را ملزم کردند به محل کار برگردند.

آمازون در بحبوحه کندی فروش و وخامت دورنمای اقتصادی، دست به کاهش هزینه زده و تلاش می‌کند کارمندانش را وادار کند حضور بیشتری در محل کار داشته باشند. این شرکت بزرگترین اخراج در تاریخ خود را که شامل حدود ۱۸ هزار نفر می‌شود، آغاز کرده و قصد دارد استخدام کارمندان اداری را متوقف کند. همچنین بعضی از پروژه‌های آزمایشی را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مدیرعامل آمازون گفت: یکی از مزایای بازگشت به محل کار، فرصت‌های بیشتری برای نوآوری خواهد بود.

منبع:ایسنا

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی