کد خبر: ۳۳۶۷۰
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

سامسونگ از Message Guard برای جلوگیری از حملات بدون کلیک در پیامک‌ها رونمایی کرد

این حملات بدون نیاز به تعامل از سمت کاربر می‌توانند کدهای خود را روی دستگاه قربانی اجرا کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، سامسونگ از ابزار آنتی‌ویروس جدیدی برای گوشی‌های گلکسی رونمایی کرده است که از کاربران در برابر حملات بدون کلیک در پیامک‌ها محافظت می‌کند. این حملات که در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده‌اند، بدون نیاز به تعامل کاربر می‌توانند بدافزارها و کدهای مخرب خود را روی دستگاه‌ها اجرا کنند.

کاربران محصولات گلکسی با ابزار جدیدی موسوم به Samsung Message Guard که ابتدا روی سری گلکسی S23 عرضه می‌شود و بعد به سایر گوشی‌های سامسونگ می‌آید، از خطر بدافزارهای پیامکی در امان می‌مانند. این ابزار درواقع سندباکسی می‌سازد که تمام فایل‌های ورودی به دستگاه را ایزوله می‌کند. این امکان فعلاً برای اپلیکیشن پیامک سامسونگ و گوگل در نظر گرفته شده است، اما در ادامه سال جاری میلادی، سایر برنامه‌های شخص ثالث را هم در بر خواهد گرفت.

غول فناوری کره جنوبی مدعی است که قابلیت Message Guard به‌طور خودکار تمام تهدیدات مخفی در فایل‌های PNG ،JPG/JPEG ،GIF ،ICO ،WEBP ،BMP و WPMP را قرنطینه می‌کند تا امکان صدمه‌زدن به دستگاه را نداشته باشند. این ابزار ابتدا فایل‌ها را اسکن می‌کند و در صورتی که فاقد کد مخرب بودند، کاربر می‌تواند آن‌ها را مشاهده کند.

سامسونگ Message Guard به‌صورت پیش‌فرض فعال می‌شود

آنتی‌ویروس Message Guard به‌طور پیش‌فرض از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری فعال می‌شود و نیازی به فعال‌سازی دستی ندارد. این ابزار بی‌سروصدا در پس‌زمینه سیستم باقی می‌ماند و بدون ایجاد مزاحمت برای کاربر، بررسی‌های خود را انجام می‌دهد.

یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های حملات بدون کلیک در سال 2020 کشف شد. در این سلسله حملات، مهاجمان در حد فاصل سال‌های 2017 تا 2020 تلاش کرده بودند تا جاسوس‌افزار پگاسوس را از طریق آسیب‌پذیری iMessage روی گوشی خبرنگاران، سیاست‌مداران و کنشگرها نصب کنند.

حمله‌های بدون کلیک اغلب اثر خاصی از خود به‌جا نمی‌گذارند و اکثر مواقع کاربران متوجه آلوده‌شدن دستگاه خود نمی‌شود. در این شرایط، استفاده از رمزنگاری سرتاسری می‌تواند کار بررسی پیام‌ها را سخت‌تر کند؛ چرا که هیچ‌کس جز دو سمت گفت‌وگو نمی‌توانند به محتوای پیام‌ها دسترسی داشته باشند. به همین خاطر سامسونگ به توسعه این ابزار آنتی‌ویروس روی آورده است.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی