کد خبر: ۳۳۶۹۱
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

چند درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل است؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون ۹۳ درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل هستند و حدود ۳۰۰۰ خدمت هم از این طریق به مردم ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه سرعت پیشرفت تکنولوژی به حدی است می‌توان را در زندگی روزمره لمس کرد. با توجه به افزایش نیاز‌های مردم، استفاده از فناوری‌های به روز و خدمات الکترونیک بسیار کارآمد است. به همین دلیل، دولت در تلاش است تمامی خدمات را از طریق دستگاه‌های مختلف به متقاضیان ارائه دهد. در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تمام خدمات مورد نیاز یکپارچه شده است و این مهم سبب صرفه جویی انرژی و وقت افراد می‌شود.

براساس این گزارش در نتیجه، بسیاری از خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور، نهاد‌های عمومی و دستگاه‌های اجرایی دستگاه‌ها موظف اند که امکان دسترسی به خدمات خود را از طریق اینترنت فراهم کنند.

برای تحقق این هدف، دولت تصمیم گرفت تا سامانه‌ای ایجاد کند که مرکز ارائه انواع مختلف خدمات باشد.
درگاه ملی جایی است که شناسنامه خدمات مورد تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با آخرین ویرایش‌ها، اطلاعات و شرایطی که برای دریافت این خدمات مورد نیاز است، معرفی کانال‌های دریافت خدمت و اینکه برای اخذ خدمت به کجا مراجعه کنند و تمامی اطلاعات مورد نیاز ارائه خدمت را می‌توانند در این پرتال ملی دریافت کنند.

در حال اکثر نهاد به سامانه ملی خدمات هوشمند متصل شده‌اند. تمامی امکانات ارائه شده در سامانه my.gov.ir و یا sso.my.gov.ir به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

به گفته عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اکنون ۹۳ درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل هستند و حدود ۳۰۰۰ خدمت هم از این طریق به مردم ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند آرزویی بود که در قدم اول راه اندازی شده و این اتفاق بزرگی در کشور است.

هدف از "پنجره ملی واحد خدمات الکترونیک دولت هوشمند" یا همان "درگاه ملی خدمات دولت هوشمند"، استانداردسازی فعالیت‌های دولت و حرکت به سمت معماری سرویس‌گرا و خدمت‌محور بود. وقتی خدمات استاندارد می‌شود اولین نکته‌ای که اتفاق می‌افتد این است که شفافیت در اطلاع‌رسانی و دسترسی به خدمات صورت می‌گیرد، یعنی مردم با دسترسی به این خدمات مسیر اخذ خدمات را شناسایی می‌کنند و همچنین دسترسی به خدمات الکترونیک نیز حاصل می‌شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی