کد خبر: ۳۳۷۶۵
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۱

شفاف‌سازی رد طرح‌های فناورانه در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران

معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از اجرایی‌سازی سند غربالگری و داوری طرح‌های تحقیقاتی در سامانه این صندوق خبر داد و گفت: بر اساس این سند فرآیند غربالگری و داوری طرح‌های ارسالی تغییر یافته است و طبق این سند باید دلایل رد طرح‌ها در سامانه ثبت و برای متقاضی، قابل‌ رؤیت باشد.

به گزارش«نبض فناوری»علی جعفریان در چهارمین نشست هم‌اندیشی رؤسای کارگروه‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) با اشاره به اجرایی‌سازی سند غربالگری و داوری طرح‌های تحقیقاتی در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران، افزود: شیوه‌نامه این سند به رؤسای کارگروه‌ها ارسال شده و با دریافت نظرات اعضا و رؤسای کارگروه‌ها، به‌ صورت رسمی این سند به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفریان ادامه داد: تغییراتی باید روی سامانه ایجاد شود که در دستور کار قرار دارد که بر اساس آن غربالگری و داوری در دو بخش انجام می‌شود. پیش‌از این، این فرآیند با رویه واحد در کارگروه‌ها انجام نمی‌شد و گاهی مرزهای آن‌ها باهم تلاقی می‌کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس شیوه‌نامه این سند، غربالگری از جمله وظایف کارگروه‌ها است، گفت: چالش‌هایی در این زمینه مانند ورود غربالگرها به حوزه داوری و عدم اعلام علت حذف طرح‌ها وجود داشته که این امر موجب نارضایتی متقاضیان می‌شد، ولی در این شیوه‌نامه مقرر شد دبیر، طرح‌ها را در مرحله غربالگری بررسی اولیه‌ای کند و با هدایت رئیس کارگروه، طرح‌ها برای اعضای کارگروه ارسال شود و درصورتی‌که طی ۵ روز کاری، غربالگری انجام نشود، طرح برای داوری ارسال شود. همچنین، ارجاع طرح به اعضای کارگروه برای غربالگری، توسط رئیس کارگروه انجام می‌شود و رئیس کارگروه هم می‌تواند جزو غربالگران باشد.

به نقل از  روابط‌عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، جعفری با تاکید بر اینکه دبیر کارگروه، باید طرح دریافت شده را از لحاظ نقص مدارک و اطلاعات بررسی کند و در صورت وجود نقص جدی در طرح، آن را به متقاضی ارجاع دهد، یادآور شد: طبق این سند باید دلایل رد طرح‌ها در سامانه ثبت و برای متقاضی، قابل‌رؤیت باشد.

 

ارسال نظرات
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی