کد خبر: ۳۳۸۴۴
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۶
در نشست تعاملی معاون علمی و فرمانده دانشگاه جامع امام حسین مطرح شد:

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

نشست تخصصی و تعاملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه جامع امام حسین برگزار شد.

به گزارش «نبض فناوری»، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه جامع امام حسین(ع)، گفت: این دانشگاه دارای توانمندی‌های دانشی بسیار خوبی است که می‌تواند در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به کار بسته شود؛ امیدوارم این مجموعه علمی همچنان بتواند در مسیر موفقیت حرکت کند.

وی افزود: در دانشگاه‌های نسل جدید، حرکت علمی و فناورانه منجر به رونق فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌شود و تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت این نوع دانشگاه‌ها برای رفع نیازهای اولویت‌دار کشور بهره ببریم.

جذب هدفمند دانشجو

در این نشست همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به ظرفیت این دانشگاه در تمامی حوزه های دانشی به ویژه علوم ‌انسانی و علوم دفاعی به جز پزشکی، عنوان کرد: دانشگاه جامع امام حسین(ع) با ۱۲ دانشکده و پژوهشکده حدود ۷۵ مرکز علم و فناوری و ۳۰۰ کمیته و ۴۳۱ عضو هیئت علمی پیوسته و وابسته، حدود ۴۰۰۰ نفر دانشجو دارد. ۳۶۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در ۹۷ رشته و حدود ۴۰۰ دانشجوی دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که جذب دانشجو به صورت هدفمند و رساله ها توسط استادان بر اساس اولویت‌ها پذیرش می‌شود، عنوان کرد: مدلی از انتظارات رهبری از دانشگاه امام حسین، نحوه تولید علم، پاسدارپروری و سایر اولویت ها به صورت عملی به یک مدل اجرایی تبدیل و بر اساس تدابیر و فرامین رهبری، نقشه راه دانشگاه تدوین شده است.

بازدید از استارتاپ‌های مستقر در پارادیس هاب

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، از شرکت‌ها و هسته‌های نوآور مستقر در پارادیس هاب باغ لارک بازدید کرد و با فعالان فناور این تیم‌ها به گفت‌وگو نشست. همچنین برنامه 100 استارتاپ بخش دیگری از این زیست‌بوم بود که مورد بازدید قرار گرفت. «۱۰۰ استارتاپ» برنامه پیوسته سرمایه‌گذاری و شتابدهی غیرمتمرکز است که هر سال روی ۱۰۰ استارتاپ مرحله‌ی بذری تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی