کد خبر: ۳۳۹۲۷
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۶

کیف پول های ارز دیجیتال بدون تحریم برای ایرانیان

برای خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال از کیف پول‌های مختلفی استفاده می‌شود. وجود شرایط تحریم برای ایرانیان باعث شده است که بسیاری از افراد در زمینه استفاده از ولت‌ها نگرانی داشته باشند. در نتیجه فعالان بازار باید به سراغ گزینه‌هایی بروند که تحریم‌ها را برای کاربران ایرانی اعمال نمی‌کند.

برای خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال از کیف پول‌های مختلفی استفاده می‌شود. وجود شرایط تحریم برای ایرانیان باعث شده است که بسیاری از افراد در زمینه استفاده از ولت‌ها نگرانی داشته باشند. در نتیجه فعالان بازار باید به سراغ گزینه‌هایی بروند که تحریم‌ها را برای کاربران ایرانی اعمال نمی‌کند. بر همین اساس شناخت کیف پول‌های ارز دیجیتال بدون تحریم برای ایرانیان بسیار مهم و پراهمیت است. از همین‌رو به شما توصیه می‌کنیم که بهترین موارد در این زمینه را بشناسید.

کیف پول ارز دیجیتال

خطرات استفاده از کیف پول های تحریم شده چیست؟

در چند سال اخیر گسترش روزافزون ارزهای دیجیتال سبب شده است که بسیاری از افراد وارد این مارکت جذاب شوند. برای اینکه شما بتوانید به خوبی از ارز خود نگهداری کنید، باید آن را داخل کیف پول یا ولت خود قرار دهید. از آنجا که شهروندان ایران با تحریم‌های آمریکا و جامعه بین‌الملل روبه‌رو هستند، باید در انتخاب کیف پول دقت زیادی کنند. در صورتی که یک ولت بخواهد بر اساس قوانین جهانی عمل کند، دارایی شما در آن به خطر می‌افتد.

بزرگ‌ترین مسئله‌ای که از این نظر شما را تهدید می‌کند مربوط به بلوکه شدن دارایی‌ها است. چنان‌چه یک کیف پول بخواهد تحریم‌ها را اجرا کند دو حالت ممکن را اجرایی می‌کند. حالت اول این است که به شما مهلت محدودی داده می‌شود تا دارایی خود را از کیف پول مربوطه خارج کنید. در حالت دوم حساب شما بدون اطلاع قبلی بلوکه می‌شود و دیگر به ارزهای خود دسترسی ندارید. با توجه به ریسک‌های فراوانی که در این بخش وجود دارد، همواره تلاش کنید تا سراغ کیف پول‌های امن و معتبر بروید.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بدون تحریم

خوشبختانه تعدادی از ولت‌ها توجهی به تحریم‌ها ندارند و در دسترس ایرانیان قرار دارند. در نتیجه شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را از این طریق ذخیره‌سازی کنید. در حال حاضر ولت‌های بدون تحریم به دو دسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. در نتیجه شما می‌توانید با توجه به نیاز خود بهترین کیف پول را استفاده کنید. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین ولت‌های بدون تحریم برای ایرانیان می‌پردازیم.

کیف پول ارز دیجیتال

1. کیف پول تراست ولت trust wallet

تراست ولت trust wallet یک کیف پول نرم‌افزاری است که اکثر فعالان بازار کریپتو در ایران از آن استفاده می‌کنند. برای استفاده از این ولت باید اپلیکیشن آن را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. نکته مهم درباره تراست ولت میزان امنیت بسیار بالای آن است که این کیف پول را به گزینه‌ای غیرقابل نفوذ تبدیل می‌کند. همچنین بیشترین تعداد ارزهای دیجیتال بر روی این بستر پشتیبانی می‌شوند.

در صورتی که به دنبال سرمایه‌گذاری از طریق استیکینگ هستید، تراست ولت این امکان را به شما می‌دهد. خوشبختانه نسخه مرورگر کروم این کیف پول هم ارائه شده است که می‌توان از این طریق هم از آن بهره برد. نکته جالب این است که تراست ولت از ۳۳ بلاکچین مختلف پشتیبانی می‌کند. محیط کاربری این کیف پول بسیار ساده بوده و هر کس با کمترین آشنایی در این حوزه می‌تواند از آن استفاده کند.

2. کیف پول متامسک Metamask

یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای ایرانیان کیف پول متامسک خواهد بود. اگر شما زیاد با بلاکچین اتریوم سروکار دارید، متامسک بهترین گزینه برای شما خواهد بود. خوشبختانه همه ارزهایی که با استاندارد ERC-20 ساخته شده‌اند در این کیف پول حضور دارند. امروزه ولت نرم افزاری متامسک بیشتر به صورت افزونه در مرورگر کروم استفاده می‌شود. با این حال نسخه‌های اندورید، IOS و دسکتاپ این کیف پول هم موجود هستند. متن‌باز بودن متامسک یکی از مهم‌ترین مزایای این کیف پول است.

در واقع این ویژگی‌ شفافیت فعالیت ولت متامسک را به اثبات می‌رساند. همچنین سازگاری بالای متامسک با کیف پول لجر باعث شده است که به یک گزینه محبوب تبدیل شود. متامسک هم توجه خاصی به تحریم‌ها ندارد و هر ایرانی می‌تواند از این کیف پول برای نگهداری دارایی خود استفاده کند. مطمئنا با استفاده از متامسک از محیط کاربری زیبای آن لذت خواهید برد.

3. کیف پول اتمیک ولت Atomic wallet

اتمیک ولت یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای ایرانیان است که سابقه کار زیادی دارد. اتمیک ولت از حدود ۵۰۰ رمزارز مطرح پشتیبانی می‌کند. این کیف پول به صورت نرم‌افزاری ارائه شده است که اهمیت بسیار بالایی دارد. شما می‌توانید از این ولت در سیستم‌ عامل‌های مختلف نظیر ویندوز، اندروید، آی او اس و مک بهره ببرید. در نتیجه می‌توان گفت که اتمیک ولت در هر دستگاه هوشمندی قابل دسترس است.

خوشبختانه قابلیت سواپ کردن در کیف پول اتمیک وجود دارد که آن را از سایر گزینه‌ها متمایز می‌کند. در حال حاضر استفاده از این ولت برای ایرانیان رایگان بوده و لازم نیست هزینه‌ای بابت آن پرداخت شود. اتمیک ولت پروتکل‌های امنیتی متعددی را به کار می‌بندد تا دارایی افراد را محافظت کند. از همین‌رو یک کیف پول امن و سریع برای ایرانیان خواهد بود.

کیف پول‌ سخت افزاری لجر Ledger

4. کیف پول‌ سخت افزاری لجر Ledger

 اگر می‌خواهید که بیشترین امنیت را در نگهداری از ارز دیجیتال تجربه کنید، کیف پول سخت افزاری لجر Ledger بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر میزان سرمایه‌گذاری شما زیاد است، حتما از ولت سخت افزاری لجر بهره ببرید. تجربه ثابت کرده است که ولت‌های سخت‌افزاری به مراتب امن‌تر از ولت‌های نرم‌افزاری هستند. شرکت لجر کیف‌پول‌های خود را در مدل‌های متعددی ارائه می‌کند که نمونه‌های نانو اس و نانو ایکس معروف‌ترین آن‌ها هستند.

در صورتی که کیف پول سخت‌افزاری لجر خراب یا گم شود، می‌توانید با خرید کیف پول سخت افزاری جدید و وارد کردن  کلید خصوصی دارایی خود را بازیابی کنید. همچنین اگر کیف پول به دست سارق بیفتد به دارایی شما دسترسی ندارد زیرا کلید خصوصی در اختیر او نیست. با توجه به نگرانی‌هایی که از بابت تحریم‌ها وجود دارد، استفاده از ولت لجر برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ پیشنهاد می‌شود. همچنین هر چند وقت یکبار آپدیت‌های جدید بر روی کیف پول نصب می‌شود تا آن را امن‌تر کند. به همین جهت خرید کیف پول سخت افزاری لجر بهترین گزینه پیش روی شماست.

کیف پول سخت افزاری ترزور

5. کیف پول سخت افزاری ترزور

یکی دیگر از برترین ولت‌های سخت‌افزاری برای ایرانیان ترزور Trezor است. خوشبختانه این برند برای ایرانیان در دسترس است و تحریم خاصی برای ایرانیان اعمال نمی‌کند. صفحه نمایش بزرگ در ترزور آن را از رقیب جدی‌اش لجر متمایز می‌کند. همچنین شما با استفاده از این ولت می‌توانید به‌راحتی از ارزهای خود بکاپ بگیرید. شاخص‌های امنیتی ترزور به‌طور پیوسته توسط اعضای سازنده آن گسترش پیدا می‌کند. قیمت مدل‌های مختلف کیف پول ترزور نسبت به لجر ارزان‌تر به نظر می‌رسد.

با این حال تعداد ارزهای پشتیبانی شده در ترزور نسبت به لجر کمتر است. در نتیجه شما باید قبل از خرید لیست رمزارزهای پشتیبانی شده را بررسی کنید. اولین نسل از ترزور با نام Trezor One وارد بازار شد که هنوز هم استفاده می‌شود. با این حال به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ نسل‌های جدیدتر این ولت بروید تا بهترین امکانات ممکن را تجربه نمایید.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی