کد خبر: ۳۳۹۵۳
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۴
اسلامی عنوان کرد؛

رفع محدودیت برخی از پلتفرم‌ها طی چند ماه آینده/ نمایشگاه الکامپ تابستان سال آینده برگزار می‌شود

رئیس سازمان صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: همچنان پیگیر رفع محدودیت‌ها، دسترسی به اینترنت و پلتفرم‌های بین‌المللی هستیم و امیدواریم برخی از محدودیت حداقلی در چند ماه آینده رفع شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» حسین اسلامی رئیس سازمان صنفی رایانه‌ای استان تهران، در نشست خبری پایان سال سازمان نصر تهران که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به رای برائت از یکی از پلتفرم‌های داخلی، اظهار کرد: خوشبختانه قوه قضاییه حکم برات یکی از مدیران پلتفرم‌های ایرانی را صادر کرد که مایه خوشحالی است و این نوید را می‌دهد که مدیر یک پلتفرم در ازای تخلف کاربر نباید مجازات شود.

وی افزود: موضوع مرکز داوری اهمیت خاصی برخوردار است و تشکیل دبیرخانه نظامی صنفی رایانه‌ای با فراکسیون اقتصاد دیجیتال نیز دیگر اقدام شایسته سازمان نصر برای رفع چالش‌های اکوسیستم و صنعت فناوری است و از این طریق راحت‌تر می‌توانیم نظر فعالان صنعت را به گوش نمایندگان برسانیم. در سال آینده می‌کوشیم به موضوع توسعه اقتصاد دیجیتال در منطقه آزاد کیش نیز بپردازیم.

اسلامی افزود: در سال جاری وابستگی نصر تهران به حق عضویت کمتر شده و در این راستا اعضای سازمان نصر مشارکت چشمگیری داشتند. امیدواریم در پایان دوره کنونی هیئت مدیره سازمان نصر وابستگی به حق عضویت به کمتر از ۷۵ درصد برسد.

رئیس سازمان صنفی رایانه‌ای استان تهران، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کردیم که تعامل نصر تهران با سایر استان‌ها را گسترش دهیم تا زمینه رشد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در کل کشور به صورت یکپارچه فراهم کنیم. نصر تهران کوشیده است با تشکیل کمیسیون تولید حمایت خود از تولید ملی را حمایت کند. نصر ضمن اینکه مخالف فیلترینگ و محدودسازی پلتفرم‌های بین‌المللی است از سکو‌های داخلی حمایت می‌کند و در این راستا بار‌ها جلساتی با پلتفرم‌های ایرانی داشتیم و هرگاه که مشکلی برای اپلیکشن‌های ایرانی پیش می‌آید، سعی می‌کنیم از ابزار‌های قانونی برای حمایت حداکثری استفاده کنیم.

اسلامی تأکید کرد: تمهیدی اندیشه شده است که ساختمان جدیدی برای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در منطقه ۲۲ خریداری و مورد بهره‌برداری نصر و شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات قرار گیرد. به زودی مرکز پژوهش‌های نصر نیز راه‌اندازی می‌شود. برخی از کمیسیون از سال آینده برگزار می‌شوند.

وی افزود: همچنان پیگیر رفع محدودیت‌ها، دسترسی به اینترنت و پلتفرم‌های بین‌المللی هستیم و امیدواریم برخی از محدودیت حداقلی در چند ماه آینده رفع شود. معتقدیم که، چون محدودیت‌ها به دلیل مسائل امنیتی بوده باید با رفع مشکلات همه محدودیت‌ها رفع شود. منظور از رفع محدودیت حداقلی برطرف شدن فیلتر برخی از پلتفرم‌ها مانند یوتیوب است، ولی آن‌چه بیش از هر نوع محدودیتی اهمیت دارد رفع اختلالات موجود است و این روز‌ها شاهد آن هستیم که حتی ارسال پیامک در شبکه ارتباطات کشور با اختلال مواجه است. البته همچنین خواستار برگشت وضعیت شبکه ارتباطات کشور به شهریورماه هستیم.

وی همچنین گفت: در سال جاری به ورزش بانوان نیز توجه شده است؛ علاوه بر مسابقات فوتبال، مسابقات تنیس روی میز نیز برگزار شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان صنف در آینده خواهیم داشت.

در ادامه این نشست فرهاد کرم‌زاده، عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اظهار کرد: طرح جامعی برای تعامل گسترده‌تر با نصر‌های استانی و حمایت مالی از همکاران نصر در استان‌ها به تصویب رسیده و اجرایی شده است. در کنار مرکز داوری موضوع اصلاح تعرفه‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم و می‌کوشیم مسئولیت قیمت‌گذاری را بر عهده اعضای سازمان نظام صنفی بسپاریم.

همچنین علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: علیرغم پنج دوره گذشته نصر در این دوره تعامل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تنها با وزارت ارتباطات نبود و با قوه قضاییه، شورای شهر و سایر نهاد‌ها ارتباطات گسترده‌ای داشتیم. در خصوص تعرفه‌ها نیز برنامه‌های مختلفی را اجرا را کردیم و امیدواریم با تکمیل شدن فرایند تصویب تعرفه‌ها و با موافقت دولت شاهد اصلاح تعرفه‌های خدمات بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات در سال آینده باشیم. منظور از تعرفه‌هایی که به آن اشاره کردیم تعرفه‌های صنفی است و می‌کوشیم در ابتدای بهار تعرفه‌ها را اصلاح می‌کنیم.

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی