کد خبر: ۳۳۹۷۷
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

نحوه استفاده از قابلیت تقسیم صفحه در اندروید

تقسیم صفحه قابلیتی در دستگاه‌هاست که به کاربران اجازه می‌دهد دو برنامه مختلف را به طور همزمان روی یک صفحه نمایش دیده و با آن تعامل داشته باشند.

به گزارش «نبض فناوری»، ویژگی تقسیم صفحه معمولاً در دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر مانند تبلت، لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی استفاده می‌شود؛ اما برخی از تلفن‌های هوشمند نیز از آن پشتیبانی می‌کنند.

این ویژگی صفحه نمایش را به دو یا چند بخش تقسیم می‌کند و هر بخش یک برنامه جداگانه نمایش می‌دهد. کاربر می‌تواند اندازه هر بخش را تنظیم و برنامه های کاربردی را در هر بخش انتخاب کند. این امکان انجام چندوظیفه‌ای و افزایش بهره‌وری را با حذف نیاز به جابجایی مداوم بین برنامه‌ها فراهم می‌کند.

‌به عنوان مثال، کاربر می تواند از صفحه تقسیم شده برای مشاهده صفحه وب در یک طرف و مشاهده برنامه ایمیل‌های خود در سمتی دیگر استفاده کند. تقسیم صفحه همچنین می تواند برای مقایسه اطلاعات از دو برنامه مختلف مفید باشد؛ مانند مقایسه داده‌ها در یک صفحه گسترده با سند حاوی یادداشت هایی در مورد موضوعی خاص.

برای استفاده از ویژگی تقسیم صفحه در دستگاه اندرویدی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه‌های مدنظر خود را باز کنید.
  • روی دکمه برنامه‌های اخیر (معمولاً یک مربع یا سه خط) در پایین صفحه ضربه بزنید تا لیست آن ها باز شوند.(در برخی از گوشی ها با استفاده از دکمه مربعی پایین گوشی لیست برنامه های اخیر قابل مشاهده است.)
  • روی برنامه‌ای که می‌خواهید در حالت تقسیم صفحه استفاده کنید، انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا در نیمی از صفحه نمایش باز شود. در برخی از گوشی‎ها با نگهداشتن روی برنامه و زدن دکمه‌ای که شبیه به شکل یک مساوی است اینکار انجام می شود.
  • دومین برنامه‌ مدنظر خود را از لیست برنامه‌های اخیر انتخاب کنید.
  • روی برنامه دوم ضربه بزنید تا نیمه دیگر صفحه را بگیرد.
  • از طرف دیگر، می‌توانید دکمه برنامه‌های اخیر را روی دستگاه اندروید خود به مدت طولانی فشار دهید تا مستقیماً به حالت تقسیم صفحه وارد شوید.

توجه داشته باشید که همه برنامه‌ها از حالت تقسیم صفحه پشتیبانی نمی‌کنند و روش ورود به حالت تقسیم صفحه ممکن است بسته به دستگاه اندرویدی که استفاده می‌کنید متفاوت باشد.کاربران با استفاده از مراحل بالا، به راحتی می توانند صفحه نمایش را به چند قسمت تقسیم کنند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی