کد خبر: ۳۴۰۰۷
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

اندروید ۱۴ این قابلیت را از One UI سامسونگ به ارث می‌برد

گوگل تغییراتی در نحوه‌ی باز کردن قفل گوشی در اندروید ۱۴ اعمال کرده است که نمونه‌ی آن را پیش‌تر در One UI سامسونگ دیده‌ایم.

به گزارش«نبض فناوری»گوگل دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۱۴ را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده است تا فرآیند بهینه‌سازی اپلیکیشن برای سیستم‌عامل جدید شروع شود. کاربرانی که نسخه‌ی پیش‌نمایش را نصب کرده‌اند، می‌گویند اندروید ۱۴ یک ویژگی جدید دارد که آن را پیش‌تر در رابط کاربری One UI سامسونگ دیده بودیم.

در دستگاه‌های مجهزبه اندروید ۱۳ به هنگام تلاش برای باز کردن قفل گوشی از طریق PIN، معمولا باید کد را وارد و سپس گزینه‌ی OK را انتخاب کنید. بر اساس گزارش Android Authority، اندروید ۱۴ قابلیتی دارد که با فعال کردنش می‌توان گزینه‌ی OK را حذف کرد. بدین ترتیب به محض وارد کردن کد PIN دستگاه به‌صورت خودکار آنلاک می‌شود.

تغییر اعمال‌شده در اندروید ۱۴ بسیار کوچک است، اما همین تغییرات جزئی نیز مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که دست کاربران برای شخصی‌سازی این بخش باز است؛ بدین ترتیب می‌توانید Auto-Confirm Unlock را غیرفعال کنید تا گزینه‌ی OK مجددا اضافه شود.

در رابط کاربری One UI می‌توان قابلیت تأیید خودکار را برای PIN-های چهاررقمی فعال کرد، اما در اندروید ۱۴ برای فعال شدن این قابلیت به حداقل ۶ رقم نیاز است. این تفاوت چندان به چشم نمی‌آید، اما دستگاه شما را امن‌تر می‌کند.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وبگردی