کد خبر: ۳۴۱۱۱
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

برای خرید گوشی نو چه نکاتی را باید دقت کرد؟

گوشی‌های هوشمند این روزها، پرکاربردترین وسیله در زندگی رومزه هر شخصی محسوب می‌شوند، بنابراین برای داشتن یک گوشی با کیفیت و به‌روز دانستن اطلاعات کافی برای خرید گوشی ضروری است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» گوشی‌های هوشمند این روزها، پرکاربردترین وسیله در زندگی رومزه هر شخصی محسوب می‌شوند و پیشرفتی که در طول یک دهه گذشته در این صنعت شاهد بودیم، قابل انکار نیست. با این وجود گوشی‌های هوشمند همواره یکی از کلیدی‌ترین ابزار‌ها برای پیشرفت زندگی‌های سنتی و کلاسیک به سبک مدرن می‌باشند و به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای دارند و نباید به سادگی از کنار این دسته از ابزار‌ها بگذریم؛ بنابراین برای داشتن یک گوشی با کیفیت و به‌روز دانستن اطلاعات کافی برای خرید گوشی ضروری است.

صادقانه اگر هر یک از ما بخواهیم وسایلی که به صورت روزمره از آن‌ها استفاده میکنیم را از نظر میزان استفاده دسته بندی کنیم بی شک گوشی همراه هر کدام از ما در صدر فهرست مان جای خواهد گرفت. دلیل این امر نیز بسیار ساده است چرا که گوشی‌های امروزی دیگر مانند گذشته تنها کاربردشان برقراری تماس و یا ارسال پیامک نیست بلکه این دستگاه دیجیتال امروزه هوشمند شده است به طوری که کاربرد‌های فراوانی مثل ثبت خاطرات روزانه، مسیریابی شهری، سفارش غذا و تاکسی، دوست یابی و بی‌شمار استفاده دیگر برای ما دارد که آن را تبدیل به دوستی جدا نشدنی در زندگی روزمره ما کرده است.

پیشرفت‌های امروزی در صنعت تولید تلفن‌های هوشمند، آن‌ها را به طور همزمان به یک کامپیوتر شخصی، دوربین عکاسی، پخش کننده موسیقی و یک تلویزیون سیار آنهم در ابعادی به اندازه کف دستتان تبدیل کرده است. برخورداری از تمام این قابلیت‌ها میزان پیچیدگی‌های این دستگاه کوچک را بالا برده است. این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای خریداران این دستگاه‌ها شده است به طوری که زمانی که شما تصمیم به خریدن یک گوشی همراه می‌گیرید با جهانی از برند‌های شرکت‌های گوناگون روبرو می‌شوید که تمامی آن‌ها ظاهری جذاب دارند؛ اما ویژگی‌های متفاوتی دارند که با دنیایی از اعداد و اطلاعات نشان داده شده است. به دلیل وجود همین پیچیدگی‌ها نیز بسیاری از خریداران مجبور می‌شوند که به تجربیات اطرافیان و یا حتی صحبت‌های فروشندگان اعتماد کرده و بر همین مبنا گوشی جدید خریداری نمایند.

هنگام خرید گوشی جدید به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید یک گوشی مناسب که بتواند به نیاز‌های روزمره شما پاسخ دهد، لازم است نکات زیر را درنظر داشته باشید:

میزان بودجه خود را مشخص کنید

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید گوشی باید در نظر گرفته شود، هزینه‌ای است که خریدار میتواند بپردازد. این هزینه، برند و مدل گوشی را تعیین و انتخاب را آسانتر میکند.

نیاز‌های خود از گوشی را بشناسید

پس از تعیین بودجه، باید مشخصات دلخواه و اولویتهای خود را از کارایی گوشی بدانید. در ذهنتان به این سوال جواب دهید که بهترین گوشی از نظر شما باید چه ویژگیهایی داشته باشد؛ سپس انتظارات خود را مشخص کنید. به‌عنوان مثال، برای عکاسی حرفه‌ای با موبایل، به‌دنبال یک گوشی با دوربین عالی هستید یا می‌خواهید گوشی شما پردازنده قوی داشته باشد تا به گیم بپردازید؟

گوشی را کاملا بررسی کنید

در هنگام خرید، حتما از فروشنده بخواهید که گوشی مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید آن را از همه نظر بررسی کنید. برای مثال، کیفیت دوربین، اسپیکر، دسترسی به اینترنت و بقیه موارد را کاملا چک کرده و از سالم بودن گوشی مطمئن شوید.

از فروشگاههای معتبر خرید کنید

چه در خرید حضوری یا خرید آنلاین گوشی موبایل، برای اینکه خیال‌تان از خرید گوشی اصل راحت باشد، بهتر است از فروشگاههای معتبر که همراه با گوشی، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه میدهند، خرید کنید. علاوه بر اعتبار فروشگاه، می توانید از راههای دیگر برای اطمینان از اصل بودن گوشی استفاده کنید که درادامه بیان می‌کنیم.

همچنین از زمانی که طرح رجیستری برای گوشی‌های خریداری شده اجباری شد، کار کلاهبرداران کمی سخت شده، اما هنوز هم غیر ممکن نیست. در هر حال، افراد سودجو راهی برای دور زدن قوانین و کلاهبرداری‌های خود خواهند یافت، پس بهتر است با یاد گرفتن روش‌های ساده، اما کاربردی برای جلوگیری از این اقدامات، اجازه ندهیم به اهداف خود برسند.

نکته اول؛ مطمئن شوید که پلمپ جعبه گوشی باز نشده باشد.

گوشی‌هایی که نو باشند، باید جعبه آن‌ها پلمپ بوده و باز نشده باشد، پس به هیچ عنوان گوشی با جعبه باز شده را خریداری نکنید.

نکته دوم؛ در هنگام خرید گوشی تازه قبل از تکمیل فرآیند رجیستری، از مغازه خارج نشوید.

از طرح رجیستری به عنوان طرحی برای شناسنامه دار کردن گوشی‌های موبایل یاد می‌شود و در واقع مالکیت هر گوشی را تنها منحصر به یک نفر می‌کند. به همین دلیل، بهتر است که پیش از انجام و تکمیل فرآیند رجیستری گوشی خریداری شده، نه تنها مغازه را ترک نکنید، بلکه هیچ مبلغی هم پرداخت نکنید.

نکته سوم؛ آنتن دهی سیم کارت ملاک نیست!

برخی تصور می‌کنند که اگر پس از وارد کردن سیم کارت، علامت آنتن دهی را ببینند کافی است؛ اما اصلاً اینطور نیست. شما بدون رجیستری هم هر سیم کارتی را که داخل گوشی بیاندازید می‌بینید که آنتن دهی دارد. اما مسئله اینجاست که گوشی‌های رجیستر نشده، پس از ۳۰ روز بلاک شده و عملاً هیچ استفاده‌ای برای شما نخواهند داشت.

نکته چهارم؛ کد فعالسازی روی جعبه را چک کنید.

برای ثبت گوشی و فعالسازی، باید کد شش رقمی فعالسازی را که معمولاً باید روی جعبه باشد، وارد کنید. مواظب باشید تا فروشنده یک کد اشتباه را به شما ندهد.

نکته پنجم؛ در هنگام خرید گوشی مراحل ثبت گوشی در سامانه را به درستی انجام دهید.

اکثر فروشندگان مراحل ثبت گوشی در سامانه را خودشان انجام می‌دهند، اما اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، باید کمی دقت کنید تا به درستی انجام شود.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی