کد خبر: ۳۴۱۹۴
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

روسیه استفاده از آیفون توسط مقامات را ممنوع کرد: آن را دور بیندازید یا به فرزندتانتان بدهید

روسیه به مقاماتی که در تدارک انتخابات ریاست جمهوری 2024 نقش دارند گفته آیفون خود را دور بیندازند یا به فرزندانشان بدهند.

به گزارش«نبض فناوری» روسیه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آماده می‌شود و حالا به مقاماتی که در آماده‌شدن این رویداد نقش دارند، گفته شده است که به‌خاطر نگرانی‌های امنیتی که درباره آسیب‌پذیری آیفون در برابر آژانس‌های اطلاعاتی غربی وجود دارد، استفاده از گوشی اپل را متوقف کنند.

به گزارش رویترز به نقل از یک روزنامه روسی، این ممنوعیت شامل تمام مقاماتی می‌شود که درحال تدارک انتخابات 2024 هستند. در جلسه‌ای برای مقامات فعال در زمینه سیاست‌های داخلی روسیه، معاون اول رئیس جمهور روسیه چنین ممنوعیتی را اعلام کرده است.

ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات روسیه

در جلسه‌ای «سرگئی کرینکو»، معاون اول رئیس‌جمهوری روسیه به مقامات گفته است که تا اول آوریل (12 فرودین‌ماه 1402) گوشی خود را عوض کنند. به گفته یکی از شرکت‌کنندگان، در این جلسه گفته شده که همه چیز برای آیفون تمام شده است، بنابراین یا آن را دور بیندازید یا به فرزندانتان بدهید. ظاهراً همه باید چنین کاری را تا پایان ماه جاری میلادی انجام دهند.

آیفون روسیه

به گزارش روزنامه روسی، کرملین احتمالاً دستگاه‌های دیگری با سیستم‌عامل‌های متفاوت را جایگزین آیفون‌ها می‌کند. همچنین به‌صورت مستقیم به مقاماتی که در سیاست داخلی نقش دارند، گفته شده است که استفاده از آیفون را متوقف کنند. البته سخنگوی کرملین گفته که نمی‌تواند این گزارش را تأیید کند.

سخنگوی کرملین، «دمیتری پسکوف»، گفته که نباید از گوشی‌های هوشمند برای کارهای رسمی استفاده کرد:«گوشی‌های هوشمند نباید برای کارهای رسمی مورد استفاده قرار بگیرند. هر گوشی هوشمندی دارای مکانیزم نسبتاً شفافی است و مهم نیست چه سیستم‌عاملی دارد، اندروید یا iOS. طبیعتاً از آن‌ها برای کارهای رسمی استفاده نمی‌شود.»

در حالی روسیه استفاده از آیفون توسط مقامات را ممنوع کرده است که اپل پس از حمله روسیه به اوکراین، فروش خود در این کشور را متوقف کرد. این احتمال وجود دارد که اپل نسبت به گزارش اخیر واکنش نشان دهد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی