کد خبر: ۳۴۲۰۱
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

چرا آیفون‌های اپل به پنل OLED سامسونگ مجهزند؟

یک افشاگر جزئیات بازده نوری پنل‌های مختلف را منتشر کرده است تا از دلیل تمایل اپل و سایر شرکت‌ها به نمایشگرهای سامسونگ پرده بردارد.

به گزارش«نبض فناوری»سامسونگ دیسپلی (زیرشاخه‌ی فعال سامسونگ در صنعت نمایشگر) بهترین پنل‌های OLED گوشی‌های هوشمند را می‌سازد. این پنل‌ها نه‌تنها در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S بلکه در شماری از میان‌رده‌های سری گلکسی A استفاده می‌شوند و گوشی‌سازان دیگری نظیر اپل نیز از پنل‌های سامسونگ در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

یک افشاگر در توییتر جزئیات بازده نوری پنل‌های OLED مختلف را که در شماری از گوشی‌های پرچمدار بازار حضور دارند منتشر کرده است. او به دو دستگاه ساخت هواوی، یک گوشی شیائومی و یک گوشی ویوو اشاره کرده است. در بین این چهار دستگاه، میت ۴۰ پرو پلاس و میت ۵۰ آر اس از پنل شرکت چینی BOE و شیائومی 12S اولترا و ویوو X90 پرو پلاس از پنل‌های E5 و E6 سامسونگ استفاده می‌کنند.

مقایسه بازده نوری پنل OLED سامسونگ و BOE

همانطور که در جدول بالا می‌بینید، بازده نوری پنل‌های سامسونگ بسیار بهتر است. این بازده نوری باعث می‌شود پنل‌هایی که سامسونگ تولید کرده، مصرف انرژی پایین‌تری داشته باشند و گوشی به شارژدهی بهتری دست پیدا کند.

 

سامسونگ سال‌ها است که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان پنل OLED اپل شناخته می‌شود. نمایشگر استفاده‌شده در آیفون ۱۴ پرو را سامسونگ ساخته است.

منبع: زومیت

برچسب ها: آیفون اپل سامسونگ
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی