کد خبر: ۳۴۲۳۵
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

هوش مصنوعی ChatGPT حالا می‌تواند با کمک افزونه‌ها به اینترنت دسترسی داشته باشد

OpenAI در خبری اعلام کرد که ChatGPT حالا از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌تواند از طریق آن‌ها به مرور اینترنت بپردازد.

به گزارش«نبض فناوری»شرکت OpenAI درحال افزودن قابلیت پشتیبانی از افزونه‌ها (Plug-ins) به هوش مصنوعی ChatGPT است. این تغییر می‌تواند قابلیت‌های این چت‌بات جذاب را به‌شکل چشمگیری ارتقا دهد و برای اولین‌بار امکان دسترسی به اینترنت را برای آن فراهم کند.

چت‌بات ChatGPT تاکنون به داده‌های پس از سال 2021 دسترسی نداشت، اما حالا OpenAI اعلام کرده است که افزونه‌ها نه‌تنها می‌توانند به این هوش مصنوعی اجازه گشت‌وگذار در وب را بدهند، بلکه تعامل با وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کنند. به‌ عبارت دیگر، این چت‌بات احتمالاً به رابطی پرکاربرد برای دسترسی به سرویس‌ها و سایت‌های مختلف تبدیل خواهد شد.

OpenAI می‌گوید این تغییر می‌تواند به سایر سرویس‌ها اجازه دهد تا به‌نوعی چشم و گوش ChatGPT باشند. در ویدیوی دمویی که در این توییت دراین‌باره منتشر شده است، می‌توان دید که کاربر ابتدا افزونه‌هایی مثل Wolfram Alpha, InstaCart و OpenTable را به این سرویس هوش مصنوعی اضافه می‌کند. سپس سؤالی چندبخشی را از ChatGPT می‌پرسد و هر کدام از افزونه‌ها پاسخ بخشی از آن را از طریق این مدل هوش مصنوعی به کاربر ارائه می‌کنند.

افزونه‌های ChatGPT فعلاً به‌صورت محدود عرضه شده‌اند

OpenAI اعلام کرده است که دسترسی به افزونه‌ها فعلاً فقط برای گروه کوچکی از کاربران فعال می‌شود. به‌علاوه، درحال‌حاضر فقط 11 افزونه برای سایت‌های خارجی وجود دارد. بااین‌حال، خود این شرکت افزونه‌هایی را مثلاً برای تفسیر کد یا دریافت اطلاعات از اینترنت توسعه داده است.

برای نمونه، افزونه مرور در وب اجازه می‌دهد از ChatGPT بپرسید که برندگان جوایز اسکار امسال در مقایسه با جدیدترین فیلم‌هایی که اکران شده‌اند، چه عملکردی در گیشه داشته‌اند. هوش مصنوعی OpenAI برای پیداکردن پاسخ به سبک بینگ چت مایکروسافت جستجوهای مختلف را در اینترنت انجام می‌دهد و پاسخ را به کاربر برمی‌گرداند.

چنین توانمندی‌هایی البته می‌توانند به‌لحاظ ایمنی نگران‌کننده باشند، اما OpenAI می‌گوید با در نظر گرفتن مشکلات احتمالی، این قابلیت را توسعه داده و تدابیری را برای جلوگیری از بروز مشکلات تعبیه کرده است. دسترسی محدود به افزونه‌ها یکی از همین تدابیر است که می‌تواند به رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی