کد خبر: ۳۴۲۵۸
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

ایلان ماسک در سال 2018 برای تصاحب OpenAI تلاش کرد اما شکست خورد

ایلان ماسک که جزء گروه مؤسسین OpenAI بود، در سال 2018 سعی داشت کنترل کامل آن را در اختیار بگیرد، اما شکست خورد.

به گزارش«نبض فناوری»ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا که سال گذشته نیز توییتر را تصاحب کرد، ظاهراً در سال 2018 سعی داشته تا OpenAI، خالق ChatGPT را نیز خریداری کند اما در این امر شکست خورد.

ماسک بخشی از یک گروه کوچک بود که در سال 2015 این آزمایشگاه هوش مصنوعی (AI lab) را به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی تأسیس کرد. با این حال، Semafor در گزارش جدید خود ذکر می‌کند که در اوایل سال 2018، ماسک از این موضوع نگران بود که شرکت از گوگل عقب بماند. او سپس تصمیم داشت تا با تصاحب کامل OpenAI، کنترل این شرکت را به دست بگیرد، اما سایر بنیانگذاران آن، از جمله «سم آلتمن»، مدیرعامل فعلی و همچنین «گرگ براکمن» رئیس فعلی، با این موضوع موافقت نکردند.

جدایی ایلان ماسک از OpenAI و سرپیچی از وعده‌ها

OpenAI

Semafor در ادامه گزارش خود توضیح می‌دهد که ایلان ماسک پس از ترک این شرکت در سال 2018 (به دلیل تضاد منافع آن با تسلا) از قول خود برای تأمین 1 میلیارد دلار بودجه سرپیچی کرد و فقط 100 میلیون دلار پیش از شروع کارش به آن کمک کرد.

این امر برای OpenAI مشکلاتی به وجود آورد، زیرا این استارتاپ در حال توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مقیاس بزرگ خود مانند تولیدکننده تصویر DALL-E و سری تولیدکننده متن GPT بود. با وجود این شرایط، OpenAI در سال 2019 اعلام کرد که در حال ایجاد یک نهاد انتفاعی جدید برای تأمین مالی تحقیقات خود است و همکاری خود با مایکروسافت را آغاز کرد که میلیاردها دلار بودجه و منابع را به آن اختصاص داد و همچنین مجوزهایی را برای استفاده از فناوری OpenAI در محصولات خود تضمین کرد.

از آن زمان، مایکروسافت مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI را به محصولات خود، از جمله موتور جستجو بینگ، مرورگر اج و همچنین مجموعه آفیس اضافه کرده است. OpenAI نیز ماه گذشته از مدل هوش مصنوعی GPT-4 رونمایی کرده بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی