کد خبر: ۳۴۳۲۱
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

«برنامه‌نویسی» راهگشای مشکلات جامعه است

یکی از مهم‌ترین مزایای یادگیری برنامه‌نویسی، این است که فرد ذهنیت حل مسائل و مشکلات را در زندگی پیدا می‌کند. این موضوع به عنوان یکی از مزایای برنامه‌نویسی، می‌تواند به تنهایی مسیرهای جدیدی را پیش‌ روی آینده افراد فعال در این حوزه باز کند.

به گزارش «نبض فناوری»، امروزه دنیا در نسل جدیدی از ارتباطات قرار دارد و در این نسل، توانایی کار با کامپیوتر اهمیت بسیاری برای پیشرفت دارد. یکی از مسائلی که امروزه در حوزه کامپیوتر بسیار مورد توجه قرار گرفته، یادگیری برنامه‌نویسی و طراحی سایت است. امروزه علاقه‌مندان حوزه برنامه‌نویسی و طراحی سایت به شدت افزایش یافته‌اند و همواره به تعداد دانش‌آموختگان این رشته‌ها افزوده می‌شود، اما پرسشی که ذهن افراد را به خود مشغول کرده این است که اهمیت یادگیری برنامه‌نویسی چیست؟

برنامه‌نویسی راه‌حلی برای مشکلات جامعه است

علی رحیمی، یک کارشناس حوزه نرم‌افزار در رابطه با اهمیت یادگیری برنامه‌نویسی، می‌گوید: یکی از مهم‌ترین مزایای یادگیری برنامه‌نویسی، یافتن ذهنیت حل مسائل و مشکلات را در زندگی برای هر فردی است.

وی می‌افزاید: درواقع اگر هر فرد برای مشکلات مختلف، تنها یک راه حل می‌تواند پیدا کند، افرادی که در زمینه برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند، قادر به ارائه چندین راهکار برای حل یک موضوع یا رفع مشکل خواهند بود.

این کارشناس حوزه نرم‌افزار ادامه می‌دهد: این موضوع به عنوان یکی از مزایای برنامه‌نویسی، می‌تواند به تنهایی مسیرهای جدیدی را پیش روی آینده افراد فعال در این حوزه باز کند.

الفبای برنامه نویسی چیست؟

وی با اشاره به پیش‌نیازهای یادگیری برنامه‌نویسی می‌گوید: به‌طورکلی پیش‌نیازهای یادگیری برنامه‌نویسی براساس نوع برنامه‌ای که هر شخص قصد ساخت یا توسعه آن را دارد، متفاوت خواهد بود.

رحیمی تصریح می‌کند: با این حال برخورداری از توانایی‌هایی مانند تسلط به زبان انگلیسی، ذهنیت حل مسئله، تسلط کافی به ریاضیات، برخورداری از مهارت‌های عمومی کامپیوتر از جمله تایپ، جست‌وجوی صحیح در اینترنت و توانایی استفاده از فرمول‌های حل مشکلات می‌تواند به شروع برنامه‌نویسی کمک شایانی کند.

وی در همین رابطه ادامه می‌دهد: اگر شخصی قصد یادگیری برنامه‌نویسی داشته باشد، برای شروع کار زبان برنامه‌نویسی پایتون پیشنهاد می‌شود، زیرا از جمله زبان‌هایی است که می‌تواند افراد را به حوزه برنامه‌نویسی علاقه‌مند کند.

این کارشناس حوزه نرم‌افزار تاکید می‌کند: درواقع زبان برنامه‌نویسی پایتون بسیار نزدیک به زبان انسان است و علاقه‌مندان این حوزه با مقداری تسلط به زبان انگلیسی می‌توانند به سادگی یادگیری پایتون را شروع کنند.

وی در رابطه با تفاوت کدنویسی وب و برنامه‌نویسی می‌گوید: درحال‌حاضر کدنویسی و طراحی وب در ایران به دلیل اینکه کشوری در حال توسعه محسوب می‌شود، تا حدود زیادی مورد توجه قرار گرفته است.

رحیمی ادامه می‌دهد: با این حال اگر افرادی که در حوزه برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند، با هدف طراحی و رفع مشکلات جامعه یا توسعه مدل‌های حوزه هوش‌مصنوعی آغاز به کار کنند، آینده مطلوبی خواهند داشت.

وی در همین رابطه می‌افزاید: درواقع افرادی که با این هدف برنامه‌نویسی را شروع می‌کنند، آینده بهتری خواهند داشت و حداقل تا چند سال از امنیت شغلی مطلوبی برخوردار خواهند بود.

اشتغال‌آفرینی با یادگیری برنامه‌نویسی

این کارشناس حوزه نرم‌افزار در رابطه با بازار کار برنامه‌نویسی و نحوه توسعه کسب‌وکار در این حوزه می‌گوید: اگر افرادی که در حوزه برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند، بتوانند ارتباطات خوبی در حوزه کاری خود ایجاد کنند و با افراد متعددی در این زمینه تعامل داشته‌باشند، بازار کار مناسبی را برای خود به‌وجود می‌آورند.

وی تاکید می‌کند: به طور کلی با توجه به تجربه اگر افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی پیش از سن ۲۰ سالگی مهارت‌های پایه‌ای این حوزه را فراگیرند در سن ۲۰ الی ۳۰ سال می‌توانند با افراد هم فکر خود در حوزه تخصصی مورد نظر همکاری کنند.

رحیمی در همین رابطه ادامه می‌دهد: این افراد می‌توانند به همراه مدیریت و انجام پروژه‌های درآمدزا، تجربه خود را نیز به مرور زمان در حوزه برنامه‌نویسی افزایش دهند و قطعاً پس از ۳۰ سالگی به راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی خود بپردازند و با افراد جوان‌تر نیز وارد همکاری شوند.

مسیر پر چالش یادگیری برنامه‌نویسی

امیر، یکی از علاقه‌مندان به حوزه برنامه‌نویسی در رابطه با اهمیت یادگیری این مهارت می‌گوید: یادگیری مهارت کدنویسی، می‌تواند در رفع مشکلات جامعه تسهیل‌گر باشد.

وی می‌افزاید: زمانی که هر فرد در یکی از حوزه‌های کدنویسی از جمله طراحی سایت، برنامه‌نویسی یا حتی بازی‌سازی مهارت داشته باشد، می‌تواند راهکاری برای حل مشکلات جامعه ارائه دهد.

این علاقه‌مند به حوزه برنامه‌نویسی ادامه می‌دهد: درواقع برنامه‌نویسی به افراد کمک می‌کند که افکار و ایده‌های خود را تبدیل به واقعیت کنند و قطعاً یادگیری این مهارت می‌تواند زندگی شغلی و تحصیلی افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش رو برای یادگیری برنامه‌نویسی می‌گوید: یکی از چالش‌های موجود در مسیر یادگیری برنامه‌نویسی، تعداد زیاد زبان‌های برنامه‌نویسی است که هر یک از آن‌ها در حوزه‌ای به‌خصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امیر در همین رابطه می‌افزاید: درواقع با توجه به اینکه زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی در جهان وجود دارد که معمولاً اکثر آن‌ها نیز از محبوبیت یکسانی برخوردار هستند، افرادی که قصد یادگیری برنامه‌نویسی از صفر را دارند، ممکن است سردرگم شوند.

وی تاکید می‌کند: با توجه به این مسئله بهتر است پیش از ثبت‌نام در کلاس‌های برنامه‌نویسی یا خرید دوره‌های آموزشی با کارشناس این حوزه مشورت کنیم و پس از تعیین هدف خود از یادگیری برنامه‌نویسی نسبت به خرید دوره‌های آموزشی اقدام کنیم.

این علاقه‌مند به حوزه برنامه‌نویسی با اشاره به سایر مشکلات موجود در یادگیری این مهارت می‌گوید: یکی دیگر از مشکلاتی که شخصاً در ابتدای مسیر با آن مواجه بودم، مشخص نبودن منابع آموزشی در حوزه برنامه‌نویسی بود.

وی تصریح می‌کند: درواقع سایت‌های آموزشی معتبر بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما دوره‌های آموزشی که پیرامون یک زبان برنامه‌نویسی وجود دارد، بسیار زیاد است و قطعاً نمی‌توان بدون تحقیق و مشورت با کارشناس این حوزه نسبت به خرید یک دوره اقدام کرد.

امیر در همین رابطه می‌افزاید: با وجود اینکه مسیر یادگیری برنامه‌نویسی ممکن است در ابتدا کمی ناهموار باشد، اما در نهایت افرادی که در این زمینه مهارت کسب می‌کنند، می‌توانند کسب‌وکار شخصی خود را با سرمایه کمتری نسبت به سایر حوزه‌های مرتبط با کامپیوتر از جمله طراحی و گرافیک راه‌اندازی کنند.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی