کد خبر: ۳۴۳۲۶
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

مخازن هیدروژن تحت فشار در خودروها با نانومواد بهبود می‌یابند

شرکت ویریتک (Viritech)، توسعه دهنده پیشرو در راه حل‌های پیشرانه هیدروژن با کارایی بالا برای صنعت خودرو اعلام کرد که همکاری خود را با هایدال (Haydale)، گسترش می‌دهد. هایدال یکی از شرکت‌های بین‌المللی راه‌حل‌های مبتنی بر تولید نانومواد گرافنی است.

به گزارش «نبض فناوری»، این دو شرکت با هم روی راه‌حل‌های ذخیره‌سازی و انتقال هیدروژن برای صنعت خودرو همکاری خواهند کرد و در ابتدا روی وسایل نقلیه تجاری تمرکز می‌کنند.

این همکاری به موقع است، زیرا مرکز پیشرانه پیشرفته بریتانیا (APC) اخیراً گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰، ون‌های برقی مجهز به پیل سوختی، هزینه کل مالکیت (TCO) کمتری نسبت به ون‌های الکتریکی حاوی باتری ارائه می‌دهند.

این دو شرکت به دنبال توسعه کارآمدترین سیستم ذخیره‌سازی هیدروژن گازی برای وسیله نقلیه هستند. این فناوری دارای کاربردهای گسترده‌ای از جمله صنایع خودروسازی، هوافضا و دریایی با کاربرد فوری در بازار نوظهور خواهد بود.

مخازن سوخت شرکت ویریتک مستلزم تهیه مواد و رزین‌های جدید کاربردی است تا بتواند کاهش قابل توجه در وزن و برطرف کردن نیاز به یک آستر داخلی را فراهم کند، چیزی که در حال حاضر در مخازن تحت فشار کامپوزیتی مورد نیاز است تا به‌عنوان یک سد غیرقابل نفوذ عمل کنند. در عوض، مواد الیاف کربنی بهبود یافته با گرافن، امکان ساخت مخازن تحت فشار غیرقابل نفوذ را فراهم می‌کند.

علاوه‌بر این، شرکت ویریتک در حال توسعه بیشتر مخازن ثابتی است که به‌طور مستقیم به شاسی وسیله نقلیه وصل می‌شوند، به این معنی که هیچ پیوست یا فریم جداگانه‌ای برای آن‌ها لازم نیست. این امر، نصب مخزن تحت فشار را بسیار ساده کرده و باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در وزن می‌شود.

این همکاری نقش مهمی در ارائه راه حل‌های ذخیره‌سازی در صنعت خودرو دارد. تیموتی لیونز، مدیرعامل شرکت ویریتک می‌گوید: «ما خوشحالیم که همکاری خود را با هایدال گسترش می‌دهیم. با ظهور فزاینده هیدروژن به‌عنوان یک گزینه اصلی در جاده‌ها، دو شرکت به‌صورت ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری در یکی از مهمترین مسیرهای رشد قرار می‌گیرند.»

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی