کد خبر: ۳۴۳۹۷
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۳

یک تغییر طراحی بزرگ برای مک بوک ایر در راه است

پیش از این درباره استفاده از نمایشگر OLED برای سری مک بوک و آیپد پرو اپل گزارش‌هایی داشتیم. طبق یک گزارش دیگر، اپل در حال حاضر روی مک بوک ایر و مک بوک پرو بازطراحی شده کار می کند. همانطور که می توانید حدس بزنید، مدل‌های جدید با پنل OLED عرضه خواهند شد.

مک بوک ایر جدید با تغییرات مهم

به گزارش «نبض فناوری»، پیش از این، شایعات عنوان می‌کردند که که اپل مک بوک ایر M2 مدل 13.6 اینچی را با پنل OLED به روز کند. اما جدیدترین گزارش حاکی از آن است که اپل در حال تغییر اندازه کلی و طراحی مدل جدید Air است.

اپل MacBook Air مجهز به تراشه M2 را اوایل سال ۱۴۰۱ عرضه کرد. این محصول تراشه جدیدتر و نمایشگر بزرگتر نسبت به نسل قبلی خود را به همراه داشت. به طور دقیق، این مدل باعث شد که مک‌بوک ایر از صفحه نمایش 13.3 اینچی به مدل 13.6 اینچی تغییر پیدا کند.

یک تغییر طراحی بزرگ برای مک بوک ایر در راه است

حالا، اپل می خواهد یک گام به عقب بردارد. به گفته راس یانگ، تحلیلگر بازار صفحه نمایش، اپل در حال آماده شدن برای عرضه مک بوک ایر جدید با OLED با صفحه نمایش 13.4 اینچی است. به عبارت دیگر، مدل جدید جایی در وسط خط تولید مک‌بوک ایر قرار خواهد گرفت. البته این تغییر اندازه چنددهم اینچی در دنیای لپتاپ‌ها خیلی اهمیت ندارد و موضوع اصلی نوع پنل است.

با این حال، توییت این تحلیلگر جزئیات دقیقی در مورد بازه زمانی عرضه محصول جدید ارائه نکرد. البته وی قبلاً اشاره کرده بود که اپل برنامه‌هایی برای عرضه مدل‌های جدید iPad Pro و MacBook Air در سال آینده دارد. این بدان معناست که مدل کاملاً جدید مک بوک Air با صفحه نمایش OLED ممکن است در سال 2024 عرضه شود.

از سوی دیگر، اپل ممکن است تا سال 2026 برای عرضه مدل جدید مک بوک پرو صبر کند. تولیدکنندگان نمایشگر آن اکنون در حال آماده سازی پنل های OLED برای آیپدهای جدید هستند.

منبع/ ترنجی

سینا عطایی

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی