کد خبر: ۳۴۴۳۵
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۳

کاربرد سوئیچ شبكه در دنيای تکنولوژی و فناوری

سوئیچ شبكه سخت افزار و دستگاه الکترونيکی ای است كه ارتباط ميان سیستم های تحت شبكه محلی (LAN) را برقرار می کند. وقتی دستگاه های تحت شبكه نياز به ارسال داده به يکدیگر را داشته باشند، سوئیچ شبكه داده ها را از پورت متصل به دستگاه فرستنده تحویل و به مقصد كه پورت متصل به دستگاه دیگر باشد می رساند. مسیرياب، رايانه، سرور و … هم تحت پشتیبانی سوئیچ قرار می گیرند. در واقع سوئیچ، نقطه اتصال مشترک بین کلیه تجهیزات متصل به شبكه محلی است.

کاربرد سوئیچ شبكه در دنيای تکنولوژی و فناوری

سوئیچ شبكه  سخت افزار و دستگاه الکترونيکی ای است كه ارتباط ميان سیستم های تحت شبكه محلی (LAN) را برقرار می کند. وقتی دستگاه های تحت شبكه نياز به ارسال داده به يکدیگر را داشته باشند، سوئیچ شبكه داده ها را از پورت متصل به دستگاه فرستنده تحویل  و به مقصد كه پورت متصل به دستگاه دیگر باشد می رساند.  مسیرياب، رايانه، سرور و … هم تحت پشتیبانی سوئیچ قرار می گیرند. در واقع سوئیچ، نقطه اتصال مشترک بین کلیه تجهیزات متصل به شبكه محلی است.

سوئیچ به عنوان رابطی ميان ساختار و تجهیزات و منابع شبكه در نظر گرفته می شود. اما در صورتی كه بخواهیم يک تعریف فنی برای آن بياوریم می توان بگوییم سوئیچ ها این توانایی را دارند كه بسته های اطلاعاتی را دريافت نموده و پس از بررسی آن بسته ها، فرستنده و گیرنده بسته را شناسایی نموده و بعد از آن بسته را ارسال کنند.

کاربرد انواع سوئیچ شبكه

معمولا از سوئیچ شبكه  در شبكه های محلی يا شبكه های بزرگ تر استفاده می شود. وقتی از يک سوییچ شبكه در شبكه محلی کوچک استفاده می شود وظیفه هایی مثل امنیت اطلاعات برای درست رسیدن به کلاینت مورد نظر، مدیریت ارسال اطلاعات را به عهده دارد.

اما وقتی يک شبكه بزرگ می شود و دیگر بحث محلی بودن مطرح نیست از دو يا تعداد بیشتری از انواع سوئیچ شبكه استفاده می شود كه در این ميان روترها هم می توانند نقش واسط را داشته باشند. پس وظیفه هایی كه يک سوئیچ در يک شبكه بزرگ به عهده دارد شامل مدیریت ترافيک شبكه، ارسال اطلاعات به کلاینت خاص، ارسال سریع اطلاعات و... می باشد.

کاربرد  سوئیچ شبكه PoE 

اگر در شبكه شما از دوربین های مدار بسته ای كه توسطIP  کار می کنند به اصطلاح IP camera استفاده می شود می توانید از سوئیچ شبكه POE برای مدیریت و روشن و خاموش نمودن دوربین مدار بسته استفاده کنید. پورت هایی كه روی این سوئیچ مشخص شده است به دستگاه متصل به آن جريان برق ارسال می کند. برای همین در مکان هایی كه دسترسی به توان الکتريکی سخت است از سوئیچ POE استفاده می کنند.

کاربرد سوئیچ صنعتی

سوئیچ های شبكه صنعتی يکی از انواع سوئیچ شبكه است كه در شبكه های بزرگ به کار می روند. این سوییچ ها قابلیت کار نمودن در دمای بالا را دارند. در محیط صنعتی استفاده از سوییچ های صنعتی اترنت شبكه ای قابل اطمینان را ایجاد می کنند چرا كه می توانند در شرایط سخت جوی به خوبی کار کنند. سوئیچ شبكه صنعتی در موقعیت های مکانی مختلف شبكه مثل طبقات مختلف يک ساختمان، کنترل ترافيک و ارسال دیتا کارکرد خوبی ارائه می دهند.

کاربرد سوئیچ شبكه در دنيای تکنولوژی و فناوری

کاربرد سوئیچ سیسکو در راه اندازی شبكه های بی سیم

اجرا و کنترل شبكه بی‎ سیم يکی دیگر از کاربردهای سوئیچ سیسکو است كه علاوه بر برقراری يک ارتباط ایمن، به دلیل هوشمندی سوئیچ های این کمپانی مثل سری Cisco Catalyst 9800، يک انتقال انعطاف پذیر را با افزایش پهنای باند اماده می‎ سازند. با این كه هم اکنون پیشرفت تکنولوژی باعث تغییرات چشمگیر در زمینه شبكه ها شده اما استفاده از سوئیچ سیسکو در شبكه های بی سیم به خاطر امکانات وسیعی كه دارد، فروش زيادی دارد.

محصولات بی سیم سوئیچ سیسکو می توانند در هر مکان و زمان دسترسی به منابع شبكه را با همان کیفیت شبكه سیمی فراهم کنند. يکی از کاربردهای سوئیچ سیسکو در شبكه های بی سیم، راه اندازی دوربین های مدار بسته است.

این فناوری باعث می شود تا فیلم های گرفته شده توسط DVR به راحتی به گوشی های هوشمند منتقل شود. از دیگر کاربردهای سوئیچ سیسکو در راه اندازی شبكه های بی سیم می توان به کسب وکارهای کوچک يا اصطلاحا  Small Business اشاره نمود.

کاربرد سوئیچ سیسکو

سوئیچ سیسکو به خاطر تنوع، ویژگی های کاربردی و همچنین کیفیت بالایی كه دارند، تبدیل به يکی از پرطرفدارترین سوئیچ های شبكه در دنيا شده اند. به همین خاطر براساس مدل کاربرد سوئیچ سیسکو بسيار متنوع است. براساس نوع سوئیچ، کاربرد آن متفاوت خواهد بود.

به صورت کلی اصلی ترین کاربرد سوئیچ های سیسکو را می توان انتقال داده در يک بستر ایمن با سرعت زياد دانست. همچنین سوئیچ ها بخش های مختلف يک شبكه را به هم متصل می کنند، ارتباطات کامل دوطرفه، محافظت از داده های با ارزش در عملکرد شبكه و استفاده کارآمد از پهنای باند را هم فراهم می سازند.

کاربرد سوئیچ شبكه در دنيای تکنولوژی و فناوری

 5 کاربرد اصلی سوئیچ شبكه برای مدیران فناوری

مدیران فناوری از تهیه سوئیچ شبكه اهدافی متفاوت دارند. در ادامه این بخش 5 کاربرد متداول سوئیچ ها را با هم مرور می کنیم.

برقراری ارتباط با چندین هاست مختلف

سوئیچ ها پورت های متعددی برای اتصال کابل ها دارند و کامپیوتر های متعددی را به شبكه متصل می کنند. اصلا وظیفه اصلی سوئیچ انتقال بسته های داده بین کامپیوترها صرف نظر از فاصله آن هاست.

بهینه سازی پهنای باند LAN

سوئیچ های شبكه، شبكه LAN را به چند ناحیه تقسیم می کنند كه هريک اتصال پهنای باند مخصوص خود را دارند؛ در نتیجه باند فرکانسی LAN بالا می رود. شرکت های کوچک يا متوسط ​​می توانند از سوئیچینگ LAN برای حفاظت از سرعت و قابلیت اطمینان استفاده کند.

تخلیه ترافيک شبكه

يکی از متداول ترین کاربردهای سوئیچ، تخلیه ترافيک شبكه از جمله ترافيک ورودی و خروجی و اتصال بسياری از دستگاه های شبكه، مثل رايانه های شخصی و نقاط دسترسی بی سیم است.

فیلتر  MAC و سایر ویژگی های کنترل دسترسی

با فیلتر سوئیچ، فریمی كه از يک پورت دريافت شده، هرگز به عقب بازگردانده نمی شود. بعضی از این فیلتر، برای جلوگیری از اتصال يک سری گره های خاص استفاده می کنند. برای این کار آدرس اترنت لایه MAC مبدا و مقصد را در پورت مبدا سوئیچ فیلتر می کنند.

پرنمودن جدول آدرس MAC

سوئیچ به عنوان يک دستگاه لایه 2 تمام تصمیمات خود را بر اساس داده های هدر L2 می گیرد و مسیر ارسال بسته را با توجه به منبع و مقصد آدرس MAC تعیین می کند. يکی از وظایف سوئیچ ایجاد پایگاه داده ای از آدرس های MAC است كه پورت های سوئیچ را با موقعیت آدرس MAC دستگاه های متصل تطبیق دهد.

 

فروشگاه تخصصی سوئیچ شبکه نت يک در زمینه فروش انواع سوئیچ شبكه از شما دعوت می کند برای خرید سوئیچ سیسکو و برندهای دیگر به سایت مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید!

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
وبگردی