کد خبر: ۳۴۴۶۱
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

بیل گیتس به نامه سرگشاده ایلان ماسک در مورد توقف هوش مصنوعی پاسخ داد

بیل گیتس اعلام کرد که فراخوان‌ها برای توقف هوش مصنوعی، چالش‌ها را حل نمی‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، به رویترز گفت که درخواست‌ها برای توقف توسعه هوش مصنوعی چالش‌های پیش رو را حل نمی‌کند.

گیتس گفت که بهتر است روی بهترین روش استفاده از پیشرفت‌های هوش مصنوعی تمرکز کنیم، زیرا درک اینکه چگونه یک مکث می‌تواند در سطح جهانی چالش را حل کند دشوار است.

مصاحبه او با رویترز پس از یک نامه سرگشاده انجام شد که هفته گذشته منتشر و توسط ایلان ماسک و بیش از هزار کارشناس هوش مصنوعی امضا شد. این نامه خواستار توقف فوری در توسعه سیستم‌هایی GPT-4 جدید متعلق به شرکت OpenAI شد.

گیتس روز دوشنبه گفت: «فکر نمی‌کنم درخواست از یک گروه خاص برای توقف، چالش‌ها را حل کند.» وی افزود واضح است که مزایای زیادی در هوش مصنوعی وجود دارد؛ آنچه که باید انجام دهیم این است که نقاط دشوار را شناسایی کنیم.

در حالی که گیتس از حامیان خوش‌بینانه هوش مصنوعی بوده و آن را مانند اینترنت یا تلفن‌های همراه، انقلابی توصیف کرده است. مایکروسافت همواره با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI، مالک ChatGPT، به دنبال پیشی گرفتن از همتایان خود بوده است.

او یک روز قبل از انتشار نامه سرگشاده، در وبلاگی با عنوان «عصر هوش مصنوعی» گفت که معتقد است باید از هوش مصنوعی برای کمک به کاهش برخی از بدترین نابرابری های جهان استفاده شود. گیتس گفت من واقعاً نمی‌دانم که آیا همه کشورهای جهان موافقت می‌کنند که هوش مصنوعی متوقف شود. اما نظرات متفاوت زیادی در این زمینه وجود دارد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی