کد خبر: ۳۴۵۲۰
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

۴۰ طرح مکانیزاسیون گیاهان دارویی حمایت و سطح زیرکشت این محصولات افزایش یافت

مکانیزاسیون فرآیند کشت و برداشت گیاهان دارویی در افزایش سودآوری، ارتقای کیفیت و کاهش ضایعات محصولات موثر است.

به گزارش «نبض فناوری»، به اعتقاد و باور کارشناسان؛ تنها مسیر گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی؛ مکانیزه کردن و استفاده از ادوات، ماشین‌آلات و فناوری در مراحل مختلف کشت، داشت و برداشت است. فعالان عرصه فناوری و نوآوری؛ مکانیزاسیون را یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های موثر و مفید در زمینه کشاورزی می‌دانند. این کار می تواند به ایجاد کشاورزی پایدار در کشور و تامین امنیت غذایی کمک کند.

با توجه به اهمیت استراتژیک و راهبردی صنعت گیاهان دارویی در رشد اقتصادی و ارتقای کیفیت نظام درمانی و دارویی کشور می توان از همین رهگذر؛ به تعریف سیاست‌های مدیریتی برای توسعه صنعت گیاهان دارویی اقدام کرد و با استفاده از ادوات و ماشین‌آلات پیشرفته و مبتنی بر فناوری‌های توسعه یافته به رونق صنعت گیاهان دارویی رسید.

هدفی که در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دیگر نهادهای اثرگذار در تولید گیاهان دارویی و طب سنتی دنبال می شود و توسعه مکانیزاسیون یکی از مهمترین راهبردهایی است که مدنظر قرار گرفته است.

بر همین اساس بیش از 40 طرح مکانیزاسیون گیاهان دارویی و آغاز احداث 3 پالایشگاه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی در کشور مورد حمایت ستاد قرار گرفته و گزارش‌ها حاکی از آن است که طی سال‌های اخیر؛ سطح زیر کشت گیاهان دارویی و اسانس‌دار؛ رشد قابل توجهی کرده است.

کارشناسان بر این باورند که افزایش کیفیت محصول، صرفه جویی اقتصادی، کاهش چشمگیر هزینه تولید، برداشت به صورت بهداشتی و کاهش هدر رفت محصولات از جمله مزایای کاشت و برداشت مکانیزه در صنعت کشاورزی و گیاهان دارویی است.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی