کد خبر: ۳۴۵۴۵
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۶

با کمک 304 تجهیز آزمایشگاهی کیفیت پژوهش‌های علوم شناختی ارتقا یافت

تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی از ابزارهای کاربردی هستند که نقشی اثرگذار در ارتقای کیفیت و کمیت پژوهش‌های علمی دارند و تسهیل دسترسی به آنها از جمله اهدافی است که معاونت علمی دنبال می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، به اعتقاد کارشناسان و فعالان صنعت آزمایشگاهی؛ آزمایشگاه‌ها نقشی راهبردی در توسعه پژوهش‌ها بازی می‌کنند و جزو معدود فعالیت‌هایی هستند که برای رونق تحقیق و پژوهش کشور، بسیار کارآمدند. پژوهش‌گران و فعالان حوزه فناوری‌های نوین هم مهم‌ترین مخاطبان این حوزه کاربردی و راهبردی در کشور هستند.

در همین راستا شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری یکی از ماموریت‌های خود را ترغیب مراکز آزمایشگاهی، پژوهشی و دانشگاهی به اشتراک‌گذاری تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی قرار داده است تا با کمک این ادوات بتواند سطح پژوهش‌های علمی و خدمات آزمایشگاهی در کشور را ارتقا دهد.

پلت‌فرم به اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی اقدامی است که با هدف حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی این خدمات ایجاد شده است و حوزه‌های فناورانه‌ای چون علوم شناختی، زیست‌فناوری، دارو، گیاهان دارویی، هوافضا و غیره را پوشش می‌دهد.

بر همین اساس در حوزه علوم شناختی حدود 304 دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده است و 46 مجموعه آزمایشگاهی، پژوهشگاهی و دانشگاهی در این اقدام سهیم هستند.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی