کد خبر: ۳۴۶۲۹
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

هوشمندترین کشتی تفریحی دنیا، نماد دریاها، به زودی رونمایی می‌شود

خیلی وقت‌ها پیش آمده که دوست داریم برای تعطیلات به سفری دریایی برویم، سفرهای دریایی می‌توانند آرامش زیادی را فراهم کنند و تعطیلات رویایی را برای افراد بسازند.حالا هوشمندترین کشتی تفریحی دنیا ساخته شده و تصاویر جذابی نیز از آن رونمایی شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» خیلی وقت‌ها پیش آمده که دوست داریم برای تعطیلات به سفری دریایی برویم، سفرهای دریایی می‌توانند آرامش زیادی را فراهم کنند و تعطیلات رویایی را برای افراد بسازند.

حالا هوشمندترین کشتی تفریحی دنیا ساخته شده و تصاویر جذابی نیز از آن رونمایی شده است.

در گذشته، اتصالات اینترنت در کشتی‌های تفریحی وجود نداشت، ولی در حال حاضر، با رشد تکنولوژی و توسعه فناوری، کمپانی‌های مختلف این مشکل را حل کرده‌اند و دیگر نیازی نیست که نگران متصل نشدن به وای فای در کشتی تفریحی تعطیلات خود باشیم.

یکی از این شرکت‌های سارنده رویال کاراییب نام دارد و اکنون از کشتی مجلل جدید خود به نام Icon of the Seas(opens in new tab) یا نماد دریاها رونمایی کرده است. این کروز به برخی از فناوری‌های جدید مثل اتصال به اینترنت و بسیاری از تفریح‌های جدید مجهز شده است.

این شرکت گفته که این کروز تفریحی قرار است در ژانویه 2024 به طور رسمی رونمایی شود. عرضه نماد دریاها می‌تواند آغازگر یک عصر جدید و سازگار با فناوری برای صنعت کشتی‌رانی باشد و بهترین تعطیلات را برای افراد فراهم سازد.

نماد دریاها یا Icon of the Seas

نماد دریاها یا Icon of the Seas طولی معادل 365 متر و وزنی برابر با 250800 تن خواهد داشت. این کروز تفریحی می‌تواند علاوه بر 2350 خدمه، 7600 مهمان را نیز در خود جای دهد. رویال کاراییب در این کشتی، بزرگترین پارک آبی و هفت استخر ساخته که حجمی برابر 40000 گالن دارد. محیط پوشیده از یخ و بیش از چهل غذاخوری نیز در آن طراحی شده است تا به مهمانان خوش بگذرد و احساس خستگی نکنند.

نماد دریاها از چه قابلیت‌هایی برخوردار است؟

از آنجایی که اتصال به اینترنت به جدایی‌ناپذیرترین بخش‌های زندگی بشر تبدیل شده است، رویال کاراییب از شبکه اتصال به اینترنت استارلینک و وای فای در کروز تفریحی خود رونمایی کرد. با اتصال به اینترنت می‌توان در اوقات فراغت علاوه بر تماشای فیلم موردعلاقه، به انجام بازی‌های آنلاین پرداخت یا در گروه با دوستانتان چت کنید. البته اینترنت استارلینک از طریق ماهواره این شرکت در دسترس تمام افراد کشتی قرار می‌گیرد.

رویال کاراییب اولین شرکتی است که از اینترنت پرسرعت و بدون تاخیر استارلینک استفاده می‌کند. رویال کاراییب اعلام کرده بود که تنها هدفش از ساخت و عرضه چنین کروز تفریحی، تنها خدمت به مشتریان بوده و مهمانان می‌توانند بدون اینکه به مرکز پذیرش مراجعه کنند، با استفاده از برنامه‌ خاصی، رستوران رزرو کنند، نقشه کشتی را دریافت کنند و از مناطق مختلف کشتی دیدن کنند.

همانطوری که می‌دانید، اکنون بسیاری از کمپانی‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، رویال کاراییب نیز قصد دارد به طور آزمایشی در سیستم فروش و خدمت به مهمانان از فناوری چت‌بات استفاده کند؛ تنها از این راه می‌توان به سرعت نیاز مشتریان را برآورده کرد و تغییرات زیادی را نیز در این حوزه به وجود آورد.

رویال کاراییب با ساختن نماد دریاها به محیط زیست آسیب می‌زند؟

معمولا کروزهای تفریحی آلودگی‌های محیطی زیادی به همراه دارند، همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد از این محصولات انتقاد کنند. ولی رویال کاراییب با فناوری‌های جدید خود توانسته حتی در این حوزه نیز توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

بدین ترتیب، نه تنها خسارتی به محیط زیست وارد نمی‌شود، بلکه این کروز می‌تواند علاوه بر استفاده از گاز طبیعی مایع (LNG) به عنوان سوخت، به طور مجدد از گرمای اضافی موتور بهره ببرد. در این روش، از یک سیستم جدید روغن‌کاری برای ایجاد حباب‌های میکروسکوپی استفاده می‌شود تا میزان اصطکاک بدنه کشتی کمتر شود. همچنین با برخورداری از فناوری یادگیری ماشینی می‌توان مسیر را بهینه‌سازی کرد و کارایی را به حداکثر رساند. در این صورت، کشتی از سوخت اضافی استفاده نمی‌کند.

رویال کاراییب حتی به سیستم فاضلاب نیز توجه کرده و از سیستم تصفیه فاضلاب در کشتی استفاده می‌کند. با این روش، استانداردهای زیادی روی آب کشتی ایجاد می‌شود و حدود 90 درصد آب شیرین موجود در کشتی نیز با استفاده از دستگاه‌های اسمز معکوس و آب شیرین‌کن تولید و به قسمت‌های مختلف فرستاده می‌شوند.

به طور کلی، نماد دریاها می‌تواند تعطیلات رویایی و جذاب را برای مشتریان فراهم کرده و با فناوری‌های جدید و بروز خود، خستگی را از تن مهمانان بیرون کند.

منبع:آی تی رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی